Política

Aragonès demana un últim esforç pel català

El president torna de nou de Brussel·les sense veure’s amb la Comissió Europea

“La llen­gua cata­lana neces­sita un acord el més ampli pos­si­ble.” Amb aquesta advertència va ins­tar ahir el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Pere Ara­gonès, tots els par­tits a fer un últim esforç per tan­car un acord sobre la nova llei per pre­ser­var el català a les esco­les davant la sentència del 25% de cas­tellà. Des del Par­la­ment Euro­peu a Brus­sel·les, on es va reu­nir amb euro­di­pu­tats cata­lans, Ara­gonès va ins­tar les for­ma­ci­ons a “con­ti­nuar tre­ba­llant” per asso­lir un “acord el més ampli pos­si­ble”.

“Hem de tre­ba­llar fins al final per poder arri­bar a un acord”, va dir Ara­gonès, després que el PSC s’hagués des­mar­cat de la pro­posta d’ERC i JxCat. “Hem de ser res­pon­sa­bles i saber que tenim a davant un repte fona­men­tal”, va remar­car el pre­si­dent en un al·legat en defensa de l’escola cata­lana. “Aquest model és el que ens per­met garan­tir la igual­tat d’opor­tu­ni­tats, avant­po­sar les neces­si­tats pedagògiques i acadèmiques, i té un con­sens acadèmic, social i també pedagògic”, va remar­car.

El PSC s’ha des­mar­cat de la pro­posta d’ERC i JxCat per pre­ser­var el català a les aules. La for­mació insis­teix que con­ti­nua donant suport al pacte ini­cial, del qual JxCat final­ment es va des­mar­car en con­si­de­rar que no blin­dava la immersió lingüística. Els par­tits con­ti­nuen nego­ci­ant amb la vista posada en el ter­mini del 31 de maig.

Buit de les ins­ti­tu­ci­ons

Ara­gonès ha tor­nat de nou de Brus­sel·les sense haver-se vist amb cap mem­bre de les ins­ti­tu­ci­ons comu­nitàries. Fa anys que un mem­bre de la Comissió Euro­pea no rep un cap de l’exe­cu­tiu català en un clar gest de càstig per la pugna amb l’Estat per la inde­pendència. El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat es va veure amb la pre­si­denta de la Comissió Euro­pea, Ursula von der Leyen, a Bar­ce­lona, en l’entrega del premi Cer­cle d’Eco­no­mia a la Cons­trucció Euro­pea, i Ara­gonès s’aferra a aquesta tro­bada per rei­vin­di­car la “recu­pe­ració” de la relació amb les ins­ti­tu­ci­ons comu­nitàries.

Tan­ma­teix, el retorn de la nor­ma­li­tat amb les ins­ti­tu­ci­ons comu­nitàries encara es fa espe­rar i la visita del pre­si­dent a la capi­tal comu­nitària es va limi­tar a tro­ba­des amb euro­di­pu­tats cata­lans. Es va veure dijous al ves­pre al Par­la­ment Euro­peu amb l’expre­si­dent i euro­di­pu­tat de Junts Car­les Puig­de­mont, amb qui va abor­dar prin­ci­pal­ment el Cata­lan­gate. Ahir es va tro­bar amb l’euro­di­pu­tat dels comuns Ernest Urta­sun; d’ERC, Diana Riba i Jordi Solé; del PSC, Javi López, i de Junts, Toni Comín i Clara Pon­satí.

“En un altre moment tin­drem oca­si­ons de fer reu­ni­ons amb comis­sa­ris o alts càrrecs de la Comissió Euro­pea, amb qui cor­res­pon­gui”, va sen­ten­ciar Ara­gonès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.