Política

Millora a l’AP-7 per evitar cues al Vallès i tercer carril a Amposta

En plena pugna de xifres i dades entre la Gene­ra­li­tat i l’Estat sobre el com­pli­ment de les inver­si­ons i sobre el dèficit d’infra­es­truc­tu­res, el Minis­teri de Trans­ports Mobi­li­tat i Agenda Urbana està fent una ràtzia per dife­rents zones de Cata­lu­nya en què anun­cia diver­ses actu­a­ci­ons per millo­rar la mobi­li­tat. La majo­ria es con­cre­ten a l’AP-7, que amb la reti­rada dels peat­ges con­cen­tra greus pro­ble­mes de reten­ci­ons, col·lapse i acci­dents. L’encar­re­gat d’expli­ci­tar-les és el secre­tari gene­ral d’Infra­es­truc­tu­res del Minis­teri, Xavier Flo­res, que pri­mer va anun­ciar en un acte a la Cam­bra de Comerç de Tar­ra­gona l’ampli­ació d’un ter­cer car­ril entre l’Hos­pi­ta­let de l’Infant i Amposta, una actu­ació que té els pri­mers estu­dis tècnics fets i de la qual es posarà a lici­tació enguany el pro­jecte cons­truc­tiu. Aquest s’afe­girà a la cons­trucció que es va expli­ci­tar a l’abril d’un quart car­ril a l’AP-7 entre el Ven­drell i el Papiol que cos­tarà 200 mili­ons i ahir Flo­res, en la seva visita al Con­sell Comar­cal del Vallès Occi­den­tal, va plan­te­jar una ter­cera ampli­ació amb un ter­cer car­ril a Mont­meló i Parets en sen­tit Tar­ra­gona i la millora de la con­nexió amb la C-17 que tindrà fet el pro­jecte cons­truc­tiu enguany i cos­tarà 30 mili­ons.

Però el paquet de mesu­res està valo­rat en 78,2 mili­ons i han de ser “de tra­mi­tació ràpida” perquè actuen sobre cor­re­dors ja exis­tents, va expli­car Flo­res. Inclo­uen la reor­de­nació dels acces­sos en sen­tit nord entre Cer­da­nyola, Badia del Vallès i Sant Cugat i també de les con­ne­xi­ons amb la B-30 en direcció a Girona, que cos­tarà 22,1 mili­ons amb pre­visió de lici­tació del pro­jecte cons­truc­tiu aquest any. Flo­res va posar d’exem­ple les actu­a­ci­ons que ha anat desen­vo­lu­pant la Gene­ra­li­tat els dar­rers anys a la C-58 per com­pa­rar el tipus de pro­jec­tes i volum d’obres que com­por­ta­ran per millo­rar la seva “fun­ci­o­na­li­tat i segu­re­tat”.

Pre­ci­sa­ment es vol millo­rar la con­nexió de la C-58 en direcció a Tar­ra­gona amb una doble con­nexió directe cap a la B-30 i una altra cap a l’AP--7, que tindrà el pro­jecte fet enguany i un pres­su­post de 8,2 mili­ons; o la millora del ramal d’enllaç entre la C-58, l’AP-7 i la N-150 en sen­tit Tar­ra­gona, que tindrà un cost de cinc mili­ons. Un altre punt on es pre­veu una actu­ació de millora i que és un punt crític en la mobi­li­tat és a l’altura del polígon indus­trial San­tiga, a Bar­berà del Vallès, on es vol millo­rar la capa­ci­tat de les roton­des dels acces­sos i sor­ti­des per cada sen­tit de cir­cu­lació (4 mili­ons). La dar­rera actu­ació que va pre­sen­tar, i que tindrà un cost de 8,8 mili­ons, és el de la millora de la con­nexió amb la C-60 d’acord amb el govern de la Gene­ra­li­tat, amb qui va asse­gu­rar que estan tenint diver­ses reu­ni­ons tècni­ques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia