Política

Junqueras acusa Junts i PSC de “tapar-se les vergonyes”

Acusa “alguns dirigents” de les dues formacions de “portar les institucions del país pel pedregar per defensar els seus interessos”

Demana a la “bona gent de Junts” que “no es deixin arrossegar”

Com ja va fer la nit de diven­dres a l’Hos­pi­ta­let, el pre­si­dent d’ERC, Oriol Jun­que­ras, va apro­fi­tar ahir el con­sell naci­o­nal per car­re­gar molt dura­ment no només con­tra una facció de Junts per Cata­lu­nya sinó també con­tra el PSC, als quals va acu­sar de “tapar-se les ver­go­nyes i els casos de cor­rupció els uns als altres en lloc de posar-se al ser­vei del país”. En un dis­curs con­tun­dent, Jun­que­ras va acu­sar “alguns diri­gents” de les dues for­ma­ci­ons de posar al davant del país els interes­sos per­so­nals i les ambi­ci­ons. “Hi ha alguns diri­gents de Junts i del PSC que pre­fe­rei­xen arros­se­gar les ins­ti­tu­ci­ons d’aquest país pel pedre­gar per pro­te­gir els seus interes­sos per­so­nals, els seus egois­mes i les seves mio­pies”, va afir­mar Jun­que­ras, després d’acu­sar alguns líders de Junts per Cata­lu­nya d’actuar moguts per “aspi­ra­ci­ons poc legítimes o la volun­tat de con­ti­nuar repar­tint-se les ins­ti­tu­ci­ons amb el PSC”.

En aquest sen­tit, Jun­que­ras va lamen­tar que “alguns diri­gents de Junts pre­fe­rei­xin ata­car dia sí i dia també ERC” quan és el PSC el que és el res­pon­sa­ble que “els trens no fun­ci­o­nin, per una mala gestió durant dècades” i també, “com a mínim alguns dels seus diri­gents per acció o omissió, de l’espi­o­natge de dese­nes i dese­nes de càrrecs ele­gits democràtica­ment, d’advo­cats i de peri­o­dis­tes...”

Jun­que­ras va apro­fi­tar el con­sell naci­o­nal per adreçar-se a “la bona gent” de Junts que “no està d’acord amb l’estratègia d’alguns diri­gents basada en la con­fron­tació cons­tant” i que en aquests moments “es pre­gunta per què el par­tit vol dei­xar el govern”. I els va inter­pel·lar direc­ta­ment per dema­nar-los, “amb res­pecte i bona volun­tat”, “que no es dei­xin arros­se­gar ni sacri­fi­car el país pels interes­sos d’alguns”. “Cata­lu­nya és molt més impor­tant que els interes­sos de per­so­nes con­cre­tes que volen tapar casos de cor­rupció o aspi­ra­ci­ons poc legítimes”, va afe­gir el pre­si­dent repu­blicà.

Per la seva banda, la secretària gene­ral, Marta Rovira, va dema­nar a Junts que tan­qui el debat sobre la seva con­tinuïtat al govern per pri­o­rit­zar els esforços a tro­bar solu­ci­ons als pro­ble­mes que ha d’afron­tar la ins­ti­tució.

El con­sell naci­o­nal va apro­var amb el 97% dels vots la modi­fi­cació de la com­po­sició de l’exe­cu­tiva naci­o­nal, a la qual s’han incor­po­rat la por­ta­veu adjunta d’ERC al Par­la­ment i excon­se­llera Merit­xell Ser­ret, el dipu­tat i exal­calde de Saba­dell Juli Fernàndez i el peri­o­dista i exdi­rec­tor de l’ACN Marc Colo­mer.

LA FRASE

Catalunya és més important que els interessos de gent que vol tapar casos de corrupció
Oriol Junqueras
president d’ERC


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia