Política

Ridao reclama presència del català a les institucions espanyoles i de Catalunya a la Unesco

ELECCIONS 9 DE MARÇ

El can­di­dat d'ERC a les elec­ci­ons gene­rals, Joan Ridao, ha recla­mat avui refor­mar el regla­ment del Congrés perquè el català esti­gui a "les ins­ti­tu­ci­ons de l'Estat que repre­senta que són comuns", i ha rei­vin­di­cat la presència de Cata­lu­nya a la Unesco per defen­sar la cul­tura i llen­gua cata­la­nes "en el món".

En decla­ra­ci­ons als peri­o­dis­tes després de visi­tar la Set­mana del Lli­bre en Català --on també s'expo­sen lli­bres seus--, ha mani­fes­tat que ERC vol "apos­tar per cul­mi­nar la tran­sició democràtica" començant perquè es pugui par­lar català a les ins­ti­tu­ci­ons esta­tals.

"Igual que hem hagut d'espe­rar un quart de segle perquè dipu­tats cata­lans d'ERC hagin par­lat en català (al Congrés), forçant la lega­li­tat, i amb ges­tos car­re­gats de sim­bo­lisme" --ha dit--, la presència del català a les ins­ti­tu­ci­ons esta­tals "ha de ser una rea­li­tat perquè la llei així ho per­meti" la pròxima legis­la­tura.

Des­a­pa­rició del Minis­teri de Cul­tura
Ridao ha rei­te­rat que "cal apos­tar perquè el Minis­teri de Cul­tura des­a­pa­re­gui", perquè "no té com­petències" i "ges­ti­ona milers de mili­ons d'euros i recur­sos que són del con­junt dels ciu­ta­dans de l'Estat". Segons la seva opinió, "cor­res­pon a les comu­ni­tats autònomes ges­ti­o­nar les com­petències en cul­tura i llen­gua".

A més, s'ha mos­trat par­ti­dari de "la pro­jecció inter­na­ci­o­nal de la diver­si­tat cul­tu­ral i lingüística", començant perquè l'Ins­ti­tuto Cer­van­tes "defensi els interes­sos de tots els ciu­ta­dans de l'Estat".

També ha recla­mat presència de la Gene­ra­li­tat a la Unesco, que "ara per ara ja per­met la presència d'ens subes­ta­tals com El Que­bec i Flan­des". "Cata­lu­nya, com El Que­bec i Flan­des, ha de ser pre­sent en el món defen­sant la seva cul­tura i la seva llen­gua".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.