Política

Brussel·les relleva el director general de Transport que va acceptar viatges pagats per Qatar

La Comissió Europea recoloca Henrik Hololei com a assessor d’un altra direcció general

L’executiu europeu va concloure que no hi havia conflicte d’interessos perquè l’alt càrrec havia actuat conforme a les normes aplicables

La Comissió Euro­pea (CE) ha accep­tat la renúncia del direc­tor gene­ral de Mobi­li­tat i Trans­port, Hen­rik Holo­lei, que va ser inves­ti­gat inter­na­ment per haver accep­tat viat­ges pagats per Qatar, tot i que el manté en l’estruc­tura de l’exe­cu­tiu euro­peu.

El por­ta­veu de la CE, Eric Mamer, ha con­fir­mat aquest dime­cres en roda de premsa que el col·legi de comis­sa­ris ha deci­dit, a petició seva, nome­nar Hen­rik Holo­lei per al càrrec d’asses­sor supe­rior a la direcció gene­ral d’Asso­ci­a­ci­ons Inter­na­ci­o­nals”. Holo­lei assu­mirà el nou càrrec a par­tir de l’1 d’abril.

Brus­sel·les va obrir a prin­ci­pis de mes una inves­ti­gació interna sobre els viat­ges de Holo­lei després que trans­cendís a l’opinió pública que havia accep­tat vols gratuïts pagats pel govern de Qatar quan la seva direcció gene­ral nego­ci­ava un acord d’avi­ació amb l’aerolínia de l’emi­rat.

El seu cas es va conèixer després de l’esclat de l’escàndol de cor­rupció al Par­la­ment Euro­peu cone­gut com el Qatar­gate, en el qual s’inves­tiga per sub­orna a alguns euro­di­pu­tats que hau­rien accep­tat diners per defen­sar els interes­sos del país del Golf.

Després que el mitjà Político revelés els viat­ges de l’alt càrrec euro­peu a Qatar, la CE va ana­lit­zar els viat­ges i va des­car­tar un con­flicte d’interes­sos perquè totes les mis­si­ons esta­ven auto­rit­za­des i es van dur a terme d’acord amb les nor­mes vigents.

No obs­tant això, la CE va reconèixer que havia estat el propi direc­tor gene­ral el qui havia fet l’ava­lu­ació a par­tir de la nor­ma­tiva apli­ca­ble.

Arran d’aquest cas, la Defen­sora del Poble Euro­peu, Emily O’Reilly, va ele­var una pre­gunta a la CE sobre les nor­mes apli­ca­bles als viat­ges de tre­ball dels seus fun­ci­o­na­ris.

Orga­nit­za­ci­ons no gover­na­men­tals i defen­so­res de la trans­parència inter­na­ci­o­nal han cri­ti­cat les nor­mes ètiques de Brus­sel·les, que con­si­de­ren massa toves.

L’exe­cu­tiu comu­ni­tari ha asse­gu­rat que té pre­vist actu­a­lit­zar aques­tes regu­la­ci­ons per “cla­ri­fi­car millor” les situ­a­ci­ons i “res­trin­gir les pos­si­bi­li­tats” de viat­ges pagats per ter­cers, cosa que només podrien fer enti­tats com l’ONU, el G7 o el G20 quan orga­nit­zen esde­ve­ni­ments glo­bals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia