Política

Ripoll

Cap pressa per a la moció de censura

ERC, el PSC i la CUP de Ripoll no tenen la mateixa pressa que Junts per impul­sar una moció de cen­sura con­tra la fla­mant nova alcal­dessa, Sílvia Orri­ols, d’Aliança Cata­lana. La cap de llista de Junts, Manoli Vega, va mani­fes­tar en la sessió cons­ti­tu­tiva que, a par­tir d’aquest dilluns, s’hi posa­ria a tre­ba­llar. “Com a legítima segona força més votada, em poso a tre­ba­llar per lide­rar una moció de cen­sura a la qual tin­dran [diri­git als par­tits amb qui havia nego­ciat] una segona opor­tu­ni­tat de sumar. Espero tro­bar-los al meu cos­tat i no enfront meu”, va sen­ten­ciar. Vega va expli­car que el fet de sumar era una opor­tu­ni­tat de cen­trar la política ripo­llesa i va insis­tir a fer front “als extre­mis­mes i als dis­cur­sos exclo­ents i d’odi que res apor­ten de posi­tiu per millo­rar la nos­tra vila i el nos­tre país”.

De fet, l’exe­cu­tiva naci­o­nal de Junts va desau­to­rit­zar poques hores després del ple els seus tres regi­dors per haver frus­trat un acord que impedís l’accés de l’extrema dreta al govern de Ripoll i també anun­ci­a­ven que el par­tit es posava a tre­ba­llar per a la moció.

Fonts pròximes als altres par­tits veien com­pli­cat ahir que pros­peri una moció de cen­sura de forma imme­di­ata. Caldrà temps, perquè els qua­tre par­tits –també hi havia Alter­na­tiva per Ripoll-CUP– que van nego­ciar fins poques hores abans de la cons­ti­tució del ple refa­cin les con­fi­an­ces. Des de l’entorn de Junts, fins i tot, es creu que no és un tema de par­tits, sinó de noms i del repar­ti­ment de cadi­res. Cal recor­dar que Junts havia vetat la CUP al prin­cipi de les nego­ci­a­ci­ons. Es tracta dels dos par­tits que més allu­nyats han estat en aquest procés.

Tots ple­gats tenen clar que han de dei­xar pas­sar set­ma­nes, perquè, molt pro­ba­ble­ment, els ripo­lle­sos no enten­drien que qua­tre par­tits que no han pogut arri­bar a una entesa per fre­nar l’arri­bada de l’extrema dreta al govern ho facin ara, dos dies després de la cons­ti­tució del nou Ajun­ta­ment.

Sigui com sigui i per evi­tar un tren­ca­ment, hi ha her­me­tisme res­pecte a què va frus­trar un pacte de govern alter­na­tiu a Aliança Cata­lana. Han cir­cu­lat diver­ses ver­si­ons, sem­pre des­men­ti­des, però, pels par­tits afec­tats. Ahir mateix, Junts i ERC van haver de sor­tir a des­men­tir rotun­da­ment una fil­tració interes­sada segons la qual els repu­bli­cans tren­ca­ven el pacte amb els post­con­ver­gents per gover­nar el Con­sell Comar­cal del Ripollès. Anit,Junts va infor­mar de la con­vo­catòria d’una roda de premsa per avui a la tarda.

Men­tres­tant, la fla­mant alcal­dessa, Sílvia Orri­ols, es va reu­nir amb la secre­ta­ria i el cap dels ser­veis econòmics de l’Ajun­ta­ment i va fer una pri­mera presa de con­tacte amb la ins­ti­tució acom­pa­nyada dels cinc regi­dors del seu grup que van pren­dre pos­sessió dis­sabte i de dos asses­sors.

Mes­quita pública

Orri­ols havia decla­rat que una de les pri­me­res acci­ons del seu govern serà tan­car la mes­quita local. Quan li van pre­gun­tar sobre aquesta qüestió, el pre­si­dent de l’asso­ci­ació Annour de Ripoll, Ali Yas­sine, va recor­dar que la mes­quita és un local públic obert a tot­hom i que com­pleix totes les nor­ma­ti­ves i té tots els per­mi­sos per­ti­nents. El repre­sen­tant de la comu­ni­tat islàmica de Ripoll va dema­nar que es deixi de rela­ci­o­nar un lloc de pau amb els atemp­tats de Bar­ce­lona i Cam­brils –els ter­ro­ris­tes eren ripo­lle­sos–, i es va posar a dis­po­sició de la nova alcal­dessa per tre­ba­llar per la con­vivència. També va dema­nar que es deixi de men­tir quant als ajuts soci­als a la seva comu­ni­tat. “Som ripo­lle­sos, tre­ba­llem a Ripoll i cotit­zem a la Segu­re­tat Social. Jo mateix en dis­set anys de vida labo­ral només he tin­gut una baixa”, va con­cloure.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia