El PDeCAT-EspaiCiU reclama que el Port de Palamós sigui Schengen
L’Estat, per enèsim cop el 2018, va dictaminar que el Port de Palamós no disposava de la capacitat ni les infraestructures necessàries per esdevenir Port Schengen. Ara, amb un total de cinquanta-sis creuers anuals entre ambdós ports i l’arribada desestacionalitzada dels passatgers amb alt poder adquisitiu, el candidat al congrés pel PDeCAT-EspaiCiU, Pol Pérez, argumenta que “ara és l’hora perquè Palamós i Roses esdevinguin ports Schengen per evitar un col·lapse fronterer i una pèrdua de capacitat atractiva a nous operadors a les comarques gironines.”
En un comunicat, el PDeCAT ha esmentat que any rere any, governs de “tots colors” han donat l’esquena al teixit empresarial i a les demandes de les administracions gironines, com el Port de Palamós, el desdoblament de l’N-II o l’infrafinançament del transport públic gironí. Segons el PDeCAT, ara toca ser a Madrid per exigir de nou que s’executin els canvis normatius i la posada en funcionament dels projectes gironins que no s’han executat.
Finalment, subratllen que després de reunir-se amb el sector nàutic, pesquer i comercial del Baix i Alt Empordà se’ls hi ha reclamat ser l’altaveu de les seves demandes i han pogut recollir més de deu mesures incomplertes per l’Estat, així com més d’una desena de projectes pioners i innovadors que, la candidata al Senat, Alícia Fuentes, treballarà en paral·lel per implantar polítiques públiques d’estimulació a les PiMEs, autònoms i societat, proposar la simplificació burocràtica i consensuar l’ordenació del litoral gironí.