Política

erc

ERC carrega contra el “sucursalisme”de PSC i Sumar

“La clau no és donar força al PSOE perquè aturi el que té a la seva dreta, sinó a ERC i a Bildu perquè obli­guin el PSOE a mirar a l’esquerra.” El can­di­dat dels repu­bli­cans Gabriel Rufián va defen­sar ahir al ves­pre en l’acte cen­tral i més mul­ti­tu­di­nari fins ara de la cam­pa­nya del 23-J, a la plaça del Born de Bar­ce­lona, davant unes 1.200 per­so­nes, la feina feta en els últims qua­tre anys al Congrés, i es va enor­gu­llir de les “rec­ti­fi­ca­ci­ons” que ha obli­gat a fer al govern espa­nyol. “Ni sucur­sa­lisme ni fri­vo­li­tats ni par­tits que deci­dei­xen el seu vot des d’un des­patx de Madrid... política!”, va recla­mar Rufián, que no demana el vot pel seu par­tit sinó per la defensa dels valors, llen­gua i cul­tura del país.

De fet, les crítiques al sucur­sa­lisme del PSC i Sumar En Comú Podem –en con­tra­po­sició a les poques al·lusi­ons aquest cop a Junts, més enllà que no els acom­pa­nyes­sin en la taula on es van nego­ciar per exem­ple els indults– van cen­trar bona part de les inter­ven­ci­ons, com la del pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat i coor­di­na­dor gene­ral, Pere Ara­gonès, i la secretària gene­ral Marta Rovira, que es va mos­trar molt crítica amb Yolanda Díaz –“On és aque­lla esquerra que par­lava de plu­ri­na­ci­o­na­li­tat, de referèndum... i que no es ple­gava davant la dreta espa­nyola?, es va dema­nar–, tot pre­nent com a exem­ple l’anunci d’ahir mateix que el govern espa­nyol vol por­tar al TC la llei de la sequera que el Par­la­ment va apro­var, entre altres raons, per poder acce­le­rar obres d’urgència que la com­ba­tin. “No podem accep­tar aquesta hipo­cre­sia política, ells no volen ser­vir dos amos, en tenen un que és l’Estat espa­nyol”, reblava, sobre els soci­a­lis­tes, Ara­gonès, que també va dei­xar clar que ERC defen­sarà la llen­gua dels atacs que rep als Països Cata­lans. També la número 2 de la llista, Teresa Jordà, va lamen­tar que els comuns “sem­pre són al cos­tat equi­vo­cat de la taula”, i va rei­vin­di­car ERC com l’únic vot d’esquer­res que defensa el país. “Què hi ha més exòtic que moles­tar el règim del 78?”, es va pre­gun­tar.

En l’acte hi va inter­ve­nir també el coor­di­na­dor gene­ral d’EH Bildu, Arnaldo Otegi, que va dema­nar el vot per a les “esquer­res quilòmetre zero”, a fi de poder “pin­tar el mapa” el 23-J d’un color dife­rent que a la resta de l’Estat, i donar així el mis­satge a la comu­ni­tat inter­na­ci­o­nal que ni Cata­lu­nya ni Euskal Her­ria com­par­tei­xen la “deriva” i no volen ser regi­des per gent que són “una immensa mino­ria” en les seves res­pec­ti­ves naci­ons.

El pre­si­dent d’ERC, Oriol Jun­que­ras, augura que tots dos països faran “referèndums simul­ta­nis”, i que el dia que això passi hau­ran der­ro­tat la dreta, com ja va pas­sar el 2004 i el 2018. “No ens fa cap por un govern de PP i Vox, ja han gover­nat altres vega­des, l’única diferència és que ara es pre­sen­ten en can­di­da­tu­res sepa­ra­des i abans, en la mateixa”, etzi­bava. Els repu­bli­cans, més con­fi­ats després de recu­pe­rar part del ter­reny per­dut en l’última enquesta del CIS, es volen cen­trar a com­ba­tre el vot dual en els últims dies de cam­pa­nya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia