Política

mobilitat

Aragonès convocarà un ple específic pel traspàs de Rodalies

El mal funcionament del servei centra bona part de preguntes a la sessió de control al Govern i al president

La consellera de Territori afirma que el servei “actualment és una indecència”

El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Pere Ara­gonès, ha anun­ciat la con­vo­catòria d’un ple extra­or­di­nari del Par­la­ment per deba­tre sobre el mal fun­ci­o­na­ment del ser­vei fer­ro­vi­ari de Roda­lies i Regi­o­nals de Cata­lu­nya i per acon­se­guir el suport de la majo­ria par­la­mentària al “traspàs inte­gral”. El pre­si­dent ho ha anun­ciat en la sessió de con­trol després que les ava­ries repe­ti­des del ser­vei i els per­ju­di­cis que cau­sen en la mobi­li­tat també dels auto­bu­sos interur­bans hagin estat motiu de debat en les diver­ses pre­gun­tes diri­gi­des al Govern.

La con­se­llera de Ter­ri­tori, Ester Cape­lla, ha res­post tres pre­gun­tes de Junts, CUP i PSC res­pecte al pro­blema. La dipu­tada de Junts per Cata­lu­nya, Cris­tina Casol, ha usat el mal fun­ci­o­na­ment de Roda­lies per ata­car al govern català tot afir­mant que “des­tros­sar Roda­lies és una raó d’estat per Espa­nya” i que “els cata­lans amb Roda­lies no tenim justícia ni drets i el Govern no ens defensa”. Casol ha acu­sat el govern català d’haver “fra­cas­sat en la pla­ni­fi­cació” dels ser­veis de busos interur­bans i la con­se­llera Cape­lla li ha res­post que “alguna cosa a veure” amb la situ­ació deuen tenir els governs de Junts i la seva ante­ces­sora Con­vergència, que han diri­git el depar­ta­ment des del 2010 fins al 2022.

La dipu­tada de la CUP, Mont­ser­rat Vinyes, ha afir­mat que és la Gene­ra­li­tat qui té la res­pon­sa­bi­li­tat de pla­ni­fi­car “alter­na­ti­ves dig­nes” d’auto­bu­sos per con­tra­res­tar el mal ser­vei de Roda­lies però Cape­lla ho ha negat: “Qui té l’obli­gació de posar el sis­tema alter­na­tiu no és la Gene­ra­li­tat. És qui té la res­pon­sa­bi­li­tat de les Roda­lies”, és a dir, l’Estat. Si s’han col·lap­sat els ser­veis interur­bans de bus exprés de la Gene­ra­li­tat, con­clou Cape­lla, és per manca de res­pon­sa­bi­li­tat del govern espa­nyol i Renfe per garan­tir el trans­port alter­na­tiu quan hi ha ava­ries.

Tot defen­sant la gestió de l’Estat i el fun­ci­o­na­ment de Roda­lies, el dipu­tat soci­a­lista Jordi Ter­ra­des ha afir­mat que el ser­vei fun­ci­ona igual que a París i més bé que a Brus­sel·les, per exem­ple. I no ha dub­tat a posar d’exem­ple del col·lapse dels busos exprés de la Gene­ra­li­tat la línia de Vila­franca a Bar­ce­lona, pre­ci­sa­ment aque­lla que s’ha vist des­bor­dada per l’afluència de pas­sat­gers que han renun­ciat a anar amb els trens de Roda­lies pels pro­ble­mes sovin­te­jats del ser­vei amb les obres a la infra­es­truc­tura d’aquest cor­re­dor. Ter­ra­des ha acu­sat al govern català de manca de man­te­ni­ment dels busos, retards i freqüències insu­fi­ci­ents. Cape­lla li ha res­post que “és impos­si­ble cobrir les neces­si­tats” amb auto­bu­sos de 60 pas­sat­gers quan es pro­du­ei­xen atu­ra­des de trens de 500 pas­sat­gers i li ha dema­nat que torni a inter­pel·lar-la quan el govern del PSOE hagi pagat “els més de 2.000 mili­ons en inver­si­ons” pen­dents i hagi exe­cu­tat “el 100% del pres­su­post” espa­nyol des­ti­nat a infra­es­truc­tu­res de Cata­lu­nya. Després de la nova jor­nada caòtica d’ahir al ser­vei fer­ro­vi­ari de l’Estat la con­se­llera Cape­lla ha conclòs que “Roda­lies actu­al­ment és una indecència”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia