Política

política

Estat i Generalitat pacten desbloquejar 710 milions en inversions a la xarxa viària

La falta de concreció d’inversions per part de l’Estat que en el seu dia s’anuncien a bombo i plateret, és un dels problemes ja gairebé crònics que presideixen les relacions entre els governs català i espanyol. En aquest context, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, s’ha reunit avui amb el ministre de Transports, Óscar Puente, en una trobada d’on n’ha sortit un nou compromís, en aquest cas per desbloquejar un conjunt d’actuacions en matèria d’infraestructures valorades en 710 milions d’euros, i que seran aprovades en el proper Consell de Ministres de la setmana entrant. Concretament, el que s’ha acordat es que la Generalitat s’encarregui de la redacció dels projectes, i la posterior licitació, de tres actuacions llargament reivindicades en matèria viària, i que seran finançades per l’executiu espanyol a través de transferències anuals. Es tracta de la millora de la connectivitat entre dues artèries d’alta densitat de trànsit com són l’AP-2 l’AP-7, a través de l’obertura de set enllaços nous entre elles i la millora d’altres ja existents, actuació que es preveu que tindrà un cost de 250 milions d’euros. Pel que fa a l’N-260, el conegut com a Eix Pirenaic que enllaça el Principat i l’Aragó, també es preveuen diversos treballs de millora del seu traçat amb una dotació de 260 milions més, mentre que la tercera obra a executar serà la construcció del tram de sis quilòmetres de la Ronda Nord que haurà d’unir Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès a través del corredor de la B-40, i que en aquest cas està pressupostat en 200 milions.

La cimera entre Puente i Paneque, celebrada a Madrid, també ha servit per tractar la situació de Rodalies, amb el compromís de convocar “pròximament” la reunió de la comissió de seguiment per al traspàs, així com una trobada amb les associacions sindicals de Renfe i Adif per abordar els aspectes laborals d’aquest projecte. Finalment, també s’ha acordat abordar la recuperació de la línia ferroviària de Rodalies que connecti Lleida i Monzón a Aragó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.