política
Mazón va arribar al Cecopi a les 20:28, 17 minuts després de l’alerta
El president de la Generalitat Valenciana sosté que mai ha canviat de versió perquè “evidentment les 20:28 és més de tard de les 19:30”
El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha assegurat avui que el dia que la dana va matar 227 persones que mai van ser advertides de la magnitud de la gota freda va arribar al Centre de Coordinació Operativa Integrat, el Cecopi, a les 20:28 hores, 17 minuts després que per fi es decidís enviar un missatge d’alerta a la població. Quan els periodistes li han preguntat perquè ha canviat de nou la seva versió, ha respost indignat que mai ha mentit, ja que “evidentment les 20:28 és més tard de les 19:30”. Mazón va trigar molt a donar explicacions d’on era el dia de la tragèdia i finalment va indicar que havia estat en un dinar “ de feina” i va arribar al Cecopi “passades les 19 hores per seguir in situ tota la situació”. “Les 20:28 son passades les 19:30 (...), son altres els que porten quatre mesos ininterromputs amb una altra versió amb l’únic objectiu de fer política i criminalitzar-me a mi i a la Generalitat amb mantres absurds”, ha etzibat. “Ja no suportem més mentides”, li ha respost la líder dels socialistes valencians, Diana Morant. Sumar ha titllat Mazón de “mentider compulsiu”, l’ha convidat de nou a dimitir i ha exigit responsabilitats al líder popular, Alberto Núñez Feijóo, per estar-lo “encobrint”.
Tot i reconèixer que físicament no estava a la reunió d’urgència que es va convocar per decidir com fer front a l’emergència de la dana –i que va trigar més de 3 hores a prendre decisions–, Mazón ha tornat a espolsar-se avui les culpes, assegurant que a la tarda no va estar incomunicat –almenys no a partir de les 17:30– i que la seva absència a la reunió del Cecopi no va sentenciar la vida de centenars de persones. “No vaig paralitzar cap reunió,[l’alerta] no va requerir la meva autorització”. De nou, ha fet responsable Madrid del retard en la resposta i, per tant, de l’agreujament de la tragèdia: “és materialment impossible informar quan el govern no informa, aquí l’únic que ha quedat acreditat és que el govern d’Espanya no va alertar, no va informar sobre l’estat del barranc del Poyo, que es el que va motivar la immensa majoria de les desgraciadíssimes víctimes que hem tingut”, ha sentenciat.