turisme
Romero i Sàmper defensen l’augment de la taxa turística davant del sector
El Govern creu que els ingressos permetran enfortir el model de turisme “sostenible i de qualitat”
La consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero, i el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, han defensat aquest dilluns davant del sector turístic l’augment de la taxa anunciat la setmana passada.
Fonts de l’executiu català han explicat que els consellers han traslladat als assistents a la trobada, que ha tingut lloc a la seu del Departament d’Economia, que els canvis tenen l’objectiu de procurar més recursos per fer polítiques d’habitatge públic i d’ajudar a “enfortir” un model de turisme “sostenible i de qualitat, desestacionalitzat i desconcentrat”. També han assenyalat que els canvis dotaran de més recursos els ajuntaments perquè inverteixin en polítiques que permetin millorar la qualitat del sector.
A banda dels dos consellers també han assistit a la reunió el secretari general d’Economia i Finances, Juli Fernández; el d’Empresa i Treball, Pol Gibert, i la directora general de Turisme, Cristina Lagé.
Com a representants del sector turístic han assistit representants de Confecat, Pimec, Foment del Treball, Gremi d’Hotels de Barcelona, Federatur i Apartur.
L’anunci de la mesura, que preveu que la taxa es pugui arribar a duplicar, va aixecar les crítiques del sector, com el Gremi d’Hotels de Barcelona, que la va qualificar d’“asfíxia fiscal contínua” i va advertir de la pèrdua de competitivitat del teixit empresarial i el descens del turisme de negocis davant d’altres ciutats que tenen una tributació menor. Al seu torn, Foment del Treball i Pimec també van expressar el seu rebuig cap a la mesura i que no es consultés el sector.
Així, quan s’apliqui el pacte, la taxa turística podrà arribar a ser d’un màxim de 15 euros per persona i nit a Barcelona, mentre que a la resta de Catalunya podran ampliar el que es cobra si apliquen un suplement que fins ara només podia incloure’s a la capital catalana.
L’augment de la taxa turística era una de les demandes dels Comuns, i el PSC de Salvador Illa s’havia compromès a revisar-la i incrementar-la, però fins ara no s’havia concretat.