Política

Guerra a Europa

Zelenski diu a Trump que estan preparats per fer efectiva la treva parcial

El president ucraïnès assegura que els ucraïnesos volen la pau i estan disposats a un alto el foc incondicional

Kíiv demana a Washington més sistemes de defensa antiàeria

El president ucraïnès, Volodímir Zelenski, ha confirmat aquest dimecres al seu homòleg dels Estats Units, Donald Trump, que Ucraïna accepta una treva parcial que acabi amb els atacs mutus contra les respectives infraestructures energètiques i civils.

El mateix Zelenski ho ha explicat en un missatge a les xarxes socials després de parlar per telèfon amb Trump, que dimarts va mantenir una conversa sobre l’alto el foc amb el president rus, Vladimir Putin. “Un dels primers passos per acabar la guerra podria ser acabar amb els atacs a l’energia i altres infraestructures civils. He donat suport a aquest pas i Ucraïna ha confirmat que estem preparats per implementar-lo”, ha escrit el mandatari ucraïnès.

Zelenski ha assegurat que Ucraïna també accepta la proposta d’un “alto el foc incondicional” i seguirà treballant “perquè això passi”. Segons ell, “aquests passos són necessaris per crear la possibilitat que es prepari un acord de pau global durant l’alto el foc”.

En aquest sentit, el president ucraïnès ha donat instruccions per resoldre els “problemes tècnics relacionats amb la implementació i l’ampliació de l’alto el foc parcial”. Zelensky ha avançat que els negociadors ucraïnesos i nord-americans estan preparats per tornar-se a reunir a a l’Aràbia Saudita “en els propers dies, per continuar coordinant els passos cap a la pau”. “En posteriors reunions, els equips poden acordar tots els aspectes necessaris per avançar cap a unes garanties de pau i seguretat duradores”, ha indicat.

El mandatari ucraïnès ha subratllat que “els ucraïnesos volen la pau” i és per això que Ucraïna està disposada a un alto el foc sense condicions.

D’altra banda, segons Zelenski, els dos presidents han parlat sobre la situació al camp de batalla i “les conseqüències dels atacs russos”. “Hem parlat de la situació a la regió de Kursk, hem tractat el tema de l’alliberament dels presoners de guerra i el retorn dels nens ucraïnesos que van ser capturats per les forces russes”, ha relatat.

Durant la conversa també han abordat l’estat de la defensa aèria d’Ucraïna i de “la possibilitat d’enfortir-la per protegir vides”.

“Conversa fantàstica”

De la seva banda, Trump ha qualificat la trucada de “molt bona” i s’ha mostrat convençut que van pel bon camí cap a la pau. Posteriorment, la portaveu del Departament d’Estat dels EUA, Tammy Bruce, ha llegit una declaració del secretari d’Estat, Marco Rubio, en la que explica que els dos presidents han mantingut una “conversa fantàstica”, en la que “Trump ha informat detalladament a Zelenski” de la seva conversa del dia anterior amb Putin. Segons la portaveu, el dirigent ucraïnès ha agraït els esforços de mediació de Washington i també el suport amb míssils. En aquest sentit, Zelenski ha demanat a Trump més sistemes antiaeris per protegir la població civil, i Trump ha accedit “a col·laborar amb ell per veure què hi ha disponible ara mateix a Europa”.

Bruce ha afirmat que estem “més a prop que mai de la pau” i ha confirmat que “els equips tècnics es reuniran els propers dies per negociar un alto el floc ple”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia