Les comarques gironines i les de Barcelona són les que més es mobilitzen per la manifestació 10 Mil a Brussel·les
La manifestació 10Mil a Brussel·les per l'Autodeterminació del 7 de març està mobilitzant el territori de forma molt desigual: les comarques gironines i les de l'àmbit metropolità de Barcelona són molt actives, mentre que des de les del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, per exemple, només sortirà un autocar. L'aclaparadora majoria dels que participaran en la protesta es desplaçaran a Brussel·les en els seus vehicles privats o en vols regulars, però al marge de l'organització, que ha hagut de suprimir molts dels autocars que havia previst. Això fa difícil preveure el nombre de manifestants, tot i que els organitzadors han avançat a l'ACN que calculen aplegar unes 4.000 persones.
CDC i ERC són els dos únics partits que tindran representants de la seva direcció a la protesta de Brussel·les. Els convergents hi donen suport, però remarquen que es tracta d'una iniciativa que lidera la societat civil i que els partits hi han de tenir un paper secundari. I per això, aclareixen que els dirigents que hi aniran ho faran més aviat a títol personal.Hi assistiran els secretaris Carles Llorens, Maite Fandos i Jordi Cuminal, així com el responsable d'immigració, Àngel Colom, i la diputada de CiU responsable d'Afers Internacionals, Maria Rosa Fortuny. Els portaveus d'ERC al Parlament i al Congrés dels Diputats, Anna Simó i Joan Tardà, i el seu candidat a les eleccions europees, Oriol Junqueras, encapçalaran la delegació republicana en la manifestació. També viatjaran a Brussel·les els dirigents Ignasi Llorente, Pere Aragonès i Eduard Suàrez i el president de la sectorial de Política Internacional, Jordi Solé.
Divisió al tripartit i a CiU
Tot i respectar la iniciativa, ni el PSC ni ICV-EUiA donen suport a 10Mil a Brussel·les per l'Autodeterminació, així que el govern està dividit. El mateix passa a CiU, ja que UDC tampoc no hi enviarà cap membre de la seva direcció, a diferència de CDC. L'eurodiputat convergent Ignasi Guardans i l'ecosocialista Raül Romeva s'han desmarcat de l'opinió dels seus respectius partits. CDC està a favor però Guardans rebutja la protesta i aposta per convèncer a Europa "amb la seducció" i "no amb l'exigència, el mal humor, la protesta, la demanda i la denúncia". I ICV hi està contra, però Romeva troba "molt interessant" proclamar a Brussel·les "que la UE és molt més que una suma d'estats", tot i que no assistirà a la manifestació.
Girona, la més mobilitzada
La demarcació de les comarques gironines és la que més s'està mobilitzant i el coordinador de l'organització Joan Albareda proclama que l'èxit "ja està garantit a hores d'ara". Albareda assegura que "el desplaçament serà massiu" i que s'ha assolit l'objectiu de mobilitzar la ciutadania, tot i que a l'hora de fer balanç seran tant importants les persones com les entitats que les representen. "Si no s'arribés als 10.000 manifestants, això no seria res més que un episodi de lèxic, perquè aquest número es va posar a l'inici de la campanya", defensa Albareda. "En qualsevol cas serem milers, perquè amb les adhesions per part d'entitats i ajuntaments portem a Brussel·les la representativitat de desenes de milers de persones".
Albareda evita concretar xifres d'assistència, perquè "seria imprudent, és impossible de calcular". Tot i això, la responsable de l'organització a Brussel·les, Estela Rodríguez, reconeix que alguns càlculs que ha fet l'organització preveuen que la manifestació només aplegarà 4.000 persones.
Els autocars que s'estan organitzant des de les comarques gironines sortiran des de ciutats com Figueres, Olot i Girona. Pel que fa a les comarques de muntanya, en el cas del Ripollès, els promotors comarcals calculen que una cinquantena de persones participaran a la iniciativa. Un dels seus membres, Roger Peñarroya, admet que tot i que inicialment s'havia previst fer un autocar propi, ara s'està estudiant l'opció de muntar-ne un conjuntament amb la Garrotxa per reduir despeses.
Segons els responsables de deumil.cat de l'àrea metropolitana i de les comarques de Barcelona, una gran part dels que es desplaçaran fins a Brussel·les des d'aquesta zona ho faran de forma individual, ja sigui amb cotxe o amb avió.