Política

El PP exigeix a Montilla que es comprometi a aplicar íntegrament la sentència del TC

Camacho considera "radicals i fora de to" les declaracions de Bernat Joan d'ignorar l'alt tribunal si anul·la l'obligatorietat de conèixer el català. Demana la dimissió de Carod per proposar una manifestació preventiva com a president en funcions

La pre­si­denta del PP de Cata­lu­nya, Alícia Sánchez-Camacho, ha exi­git al pre­si­dent del govern, José Mon­ti­lla, que es com­pro­meti a com­plir ínte­gra­ment la sentència del Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal (TC), després que aquest diu­menge el secre­tari de Política Lingüística, Ber­nat Joan, digués que igno­ra­ria una reso­lució que anul·lés l'obli­ga­to­ri­e­tat de conèixer el català. Camacho també ha dema­nat la dimissió de Carod per pro­po­sar una mani­fes­tació prèvia a la sentència del Cons­ti­tu­ci­o­nal quan exer­cia de pre­si­dent en fun­ci­ons.

Camacho ho ha con­si­de­rat "inac­cep­ta­ble" i ha atribuït les decla­ra­ci­ons "radi­cals i fora de to" dels dar­rers dies al "ner­vi­o­sisme" dels par­tits que van impul­sar l'Esta­tut que saben, ha dit, que és "incons­ti­tu­ci­o­nal". Camacho també ha dema­nat a Mon­ti­lla que lideri una cimera "cons­truc­tiva" que aple­gui tots els par­tits cata­lans un cop es cone­gui el dictàmen.

La pre­si­denta dels popu­lars cata­lans s'ha refe­rit també a la pos­si­bi­li­tat de con­vo­car una mani­fes­tació pre­ven­tiva davant una even­tual sentència que reta­lli l'Esta­tut, ava­lada pel pre­si­dent en fun­ci­ons del govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, que Camacho ha con­si­de­rat "un dels més greus errors" de la pre­sidència de la Gene­ra­li­tat. Unes decla­ra­ci­ons, segons ha recor­dat, que ja han estat desau­to­rit­za­des pel propi Govern i també pel seu par­tit, Esquerra Repu­bli­cana (ERC), que "han des­pres­ti­giat la pre­sidència de la Gene­ra­li­tat" i que "han aca­bat de des­qua­li­fi­car" Carod-Rovira, segons ha con­si­de­rat.

La líder del PP ha dema­nat al vice­pre­si­dent del govern i actual pre­si­dent en fun­ci­ons que deixi les seves res­pon­sa­bi­li­tats al cap­da­vant de l'Exe­cu­tiu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.