Política

Un programa informàtic comptarà els minuts que els polítics surten als mitjans de la Generalitat

Les apa­ri­ci­ons dels polítics als mit­jans de comu­ni­cació de la Gene­ra­li­tat es mesu­ra­ran amb un pro­grama informàtic d'aquí a uns mesos. Ho ha anun­ciat aquest diven­dres al Par­la­ment la direc­tora gene­ral de la Cor­po­ració Cata­lana de Mit­jans Audi­o­vi­su­als (CCMA), Rosa Cullell, al Par­la­ment.

El plu­ra­lisme als mit­jans públics és un debat recur­rent en les ses­si­ons de con­trol de la CCMA, i Cullell ha expli­cat que s'estan desen­vo­lu­pant apli­ca­ci­ons informàtiques que per­me­tran cal­cu­lar les apa­ri­ci­ons dels polítics i els par­tits per ana­lit­zar la seva presència i tenir indi­ca­dors fia­bles sobre el plu­ra­lisme, en el sen­tit que recla­men els par­tits.

Lli­bre d'estil a finals d'any
Cap a final d'any podria ser apro­vat el lli­bre d'estil dels mit­jans de la CCMA, que s'està tre­ba­llant, i ha de ser deba­tut i votat, segons ha anun­ciat el pre­si­dent de la CCMA, Albert Sàez. Arran d'una pre­gunta del dipu­tat Car­mel Mòdol, d'ERC, Sàez ha dit que el con­sell de govern de la cor­po­ració "no ha dedi­cat ni un minut a ana­lit­zar aquesta expressió que forma part del que surt als dia­ris i també en una recent novel·la", en referència a la crosta naci­o­na­lista defi­nida pel dipu­tat soci­a­lista Joan Fer­ran

Per Sàez el lli­bre d'estil ha de ser un ins­tru­ment per solu­ci­o­nar els debats polítics que està gene­rant aquest con­cepte. Joan Fer­ran, pre­sent en la sessió de con­trol com a dipu­tat del PSC, ha repli­cat que els mit­jans han de fugir de "ter­mi­no­lo­gia extrema fruit d'una deter­mi­nada con­cepció del que ha de ser la política del país". En aquest sen­tit, espera que el lli­bre d'estil defensi uns mit­jans "naci­o­nals però no amb tics de dis­curs naci­o­na­lista".

Cullell ha avançat que la CCMA tan­carà el 2008 amb dèficit zero, una fita que la cor­po­ració asso­lirà per ter­cer any con­se­cu­tiu si l'audi­to­ria anual con­firma les dades pro­vi­si­o­nals. Tot i la satis­facció pels resul­tats, i tenint en compte el con­text de crisi, en què els ingres­sos per publi­ci­tat s'han reduït un 9,5%, Cullell es manté pru­dent amb vista als pres­su­pos­tos del 2009, men­tre apunta que els mit­jans de la Cor­po­ració estan resis­tint millor que altres empre­ses la reducció de publi­ci­tat, que ha arri­bat a per­cen­tat­ges d'entre el 12 i el 25% en el sec­tor.

Encara no s'ha tan­cat el balanç econòmic del 2008, però la direc­tora de la CCMA ha avançat en la comissió de con­trol de l'orga­nisme que s'aca­barà el 2008 sense dèficit. Cullel con­si­dera que el finançament publi­ci­tari "s'està con­tro­lant bé" davant la crisi, però "per no caure en un exces­siu opti­misme" ha remar­cat que els ingres­sos han bai­xat un 9,5% i es podrien reduir més aquest any.

A més, la direc­tora de la CCMA s'ha mos­trat orgu­llosa d'haver acon­se­guit aquests resul­tats econòmics "sense tocar la pro­gra­mació", que ja està "donant ale­gries d'audiència", després de les for­tes bai­xa­des de l'estiu i prin­cipi de curs. La pro­gra­mació s'ha d'anar reno­vant en els pròxims mesos, espe­ci­al­ment al Canal 33, on ha anun­ciat canvi d'imatge i pro­gra­mació a par­tir del març.

 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.