Política

ERC votarà a favor del canvi de traçat del TGV, però no pel Vallès o pel litoral

El PSC avisa que canviar el recorregut del tren d'alta velocitat implicarà un nou retard de tres anys en la fi de les obres

El candidat d'ERC a Barcelona, Jordi Portabella, ha assegurat que el seu partit no està d'acord amb l'actual traçat del TGV pel carrer Mallorca, però tampoc "amb el que passa pel Vallès", com proposa CiU, "o amb el que passa pel litoral", com planteja el PP. Portabella és més partidari d'un traçat que passi per sota el carrer Aragó.

Sobre la possibilitat de votar conjuntament amb CiU, i fins i tot amb el PP, per demanar el canvi de traçat del TGV, Portabella ha reiterat: "Podríem votar a favor d'una proposta que demani reconsiderar l'actual traçat del TGV, però no a una que plantegi el TGV pel Vallès o pel litoral".

Portabella ha fet aquestes declaracions després de la reunió de l'Executiva Nacional d'ERC, que ha ratificat la decisió del grup a l'Ajuntament de Barcelona, avalada ja per la Permanent del partit, de no reeditar el govern tripartit amb PSC i ICV-EUiA i quedar-se a l'oposició del consistori.

El líder d'ERC a Barcelona ha explicat que la intenció del seu grup és exercir "una oposició constructiva" a l'Ajuntament, tot i que "sobre la base dels nostres programes i propostes". I ha advertit que ERC "no renunciarà als continguts del seu programa polític perquè el govern municipal tingui difícil aprovar alguna cosa".

La visió del PSC
El portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha advertit avui que introduir qualsevol canvi en el traçat del TGV al seu pas per Barcelona implicaria un nou retard de tres anys en la finalització de les obres, amb la qual cosa els socialistes catalans s'han tancat en banda a aquesta possibilitat.

En la roda de premsa posterior a la comissió executiva del PSC, Iceta ha explicat que els socialistes catalans han analitzat la nova situació del TGV, que no arribarà a la frontera francesa fins al 2012, tres anys més tard del que estudiava el Ministeri de Foment, que amb aquest ajornament busca garantir la seguretat en la construcció del traçat, especialment als túnels que travessaran els centres de Barcelona i Girona.

Iceta no ha criticat aquesta situació i s'ha limitat a indicar que a l'executiva del PSC s'han analitzat els "motius" del retard, entre els quals ha enumerat "les dificultats per negociar el traçat i els estudis d'impacte ambiental".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.