François Calvet defensa la MAT i vol accelerar la construcció del TGV entre Perpinyà i Montpeller
“No té cap sentit esperar encara 10 anys més per tenir l'últim tram del TAV Barcelona-París”, diu el diputat i batlle del Soler
El batlle del Soler, François Calvet, considera que la línia de molta alta tensió (MAT) és imprescindible ara que el TGV està a punt d'estrenar-se a la frontera amb la connexió Figueres-Perpinyà. “És molt necessària per alimentar el TGV i és molt positiva per al territori després que s'hagi aconseguit que sigui soterrada”, ha declarat Calvet en una entrevista a l'Agència Catalana de Notícies (ACN). Com a alcalde i diputat de la UMP, Calvet vol convèncer els seus companys de govern perquè donin prioritat al tram Perpinyà-Montpeller, l'únic “forat” en el TGV fins a París. “No té cap sentit que haguem d'esperar encara 10 anys per un tram de 150 quilòmetres quan aviat estarà connectat Barcelona i París, no en podem quedar fora”, diu Calvet.
“La interconnexió elèctrica –sosté François Calvet–, no només és necessària per a projectes transfronterers com l'hospital de Puigcerdà, que entrarà en servei el 2012, o les depuradores de la zona, sinó que recobra importància amb el pas del TGV.
El diputat ha demanat una reunió amb el primer ministre francès, François Fillon, per reclamar que el govern doni prioritat a la línia Perpinyà Montpeller.
En l'entrevista, Calvet aposta per crear sinergies als dos costats de la frontera en el marc de l'Euroregió, sobretot pel que fa a la demarcació de Girona, que sumada a la Catalunya del Nord forma “un espai comú de 800.000 persones en què es poden compartir mots serveis públics”. En aquest espai comú, assegura Calvet, el punt vertebrador ha de ser la llengua catalana. “Cal que el català no es vegi com un folklore, sinó com una llengua útil que als joves nord-catalans els pugui servir per buscar una feina a Catalunya”, explica l'alcalde del Soler. Calvet ho té clar: “Prefereixo que el meu nét trobi una feina a Girona abans que hagi de marxar a París”, conclou el diputat.