Política

Herrera crida a una “revolució verda” en energia

Els ecosocialistes volen millorar un 30% l'eficiència, reduir un 30% els residus i augmentar un 25% l'ús de les renovables

Calculen que el desenvolupament d'una política industrial lligada a aquest sector podria generar 40.000 llocs de treball

El can­di­dat d'ICV-EUiA, Joan Her­rera, ha cri­dat a ini­ciar una “revo­lució verda” amb l'objec­tiu que a Cata­lu­nya es millori un 30% l'eficiència i l'estalvi d'ener­gia, es redu­eixi un 30% els resi­dus i aug­menti un 25% l'ús d'ener­gies reno­va­bles per a l'any 2020. “El repte del futur és el repte energètic. Quan d'aquí a uns anys pugi el preu del car­bu­rant, hau­rem de veure si hem fet els deu­res”, ha sen­ten­ciat Her­rera, que ha recor­dat que Cata­lu­nya està per sota dels nivells de la UE i l'Estat en ener­gies reno­va­bles. També ha cal­cu­lat que el desen­vo­lu­pa­ment d'una política indus­trial lli­gada a aquest sec­tor podria gene­rar 40.000 llocs de tre­ball i superar la dependència del petroli.

El can­di­dat d'ICV-EUiA ha posat d'exem­ple que “els governs de CiU van dei­xar una potència eòlica ins­tal·lada de 90 MW, els dos governs d'esquer­res hem arri­bat als 900 MW i el nos­tre objec­tiu és asso­lir els 3.500 MW”, el límit que per­me­ten les Zones de Desen­vo­lu­pa­ment Pri­o­ri­tari (ZDP) que va mar­car la Gene­ra­li­tat per als parcs eòlics.

Durant un acte al parc eòlic de Rubió, a l'Anoia, Her­rera, que ha reco­ne­gut que Cata­lu­nya no és líder pel que fa a ener­gies reno­va­bles en com­pa­ració a altres zones de l'Estat, ha tor­nat a pro­po­sar la cre­ació “d'un ope­ra­dor energètic cata­lana amb par­ti­ci­pació público-pri­vada”.

El can­di­dat eco­so­ci­a­lista ha plan­te­jat també noves estratègies pel que fa a l'ener­gia solar, la bio­massa, la cre­ació de noves cen­trals de pro­ducció elèctrica i ha posat l'exem­ple de Dina­marca. “Avui a una cen­tral de cicle com­bi­nat, de cada tres uni­tats energètiques, només una es trans­forma en elec­tri­ci­tat. Volem cen­tres de coge­ne­ració que, a part d'elec­tri­ci­tat, gene­rin calor per als bar­ris on esti­guin ubi­ca­des. A més, això ens aju­darà a ges­ti­o­nar millor els nos­tres bos­cos gràcies a l'extracció de bio­massa”, ha expli­cat.

Her­rera ha conclòs dient que “tot això implica una estratègia d'inversió en R+D, en què també s'impulsi el vehi­cle elèctric i amb una nova xarxa de dis­tri­bució d'elec­tri­ci­tat per a vehi­cles. Volem impul­sar punts de recàrrega en les pobla­ci­ons de més de 10.000 habi­tants'.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.