Política

DAVID BAHÍ

ALCALDE DE SANTA LLOGAIA D'ÀLGUEMA (CIU)

“Ens podríem queixar molt”

infraestructures

Santa Llogaia s'ha escanyat pel TAV i la MAT

El nou pla d'ordenació planteja ampliar la zona industrial i fer un gran parc fluvial

Aquest ha estat un man­dat de molt reme­na­ment per les grans infra­es­truc­tu­res que han afec­tat Santa Llo­gaia, com el TAV o la MAT.

Sí. Aquest ha estat el més com­pli­cat i els que ens ha fet anar més de cor­coll. Ha estat dur haver d'anar de remolc de les grans infra­es­truc­tu­res i trac­tar amb les grans empre­ses, que costa molt. Per sort la gent del poble ha col·labo­rat i això és molt agraït. Jo sem­pre dic que a Santa Llo­gaia som gent que ens quei­xem poc i ens podríem haver quei­xat molt.

El TAV ja té el traçat pel poble fet. Què en pensa de com ha que­dat?

Ens ha fet molt de mal. Els tre­balls han afec­tat molts car­rers i camins que s'han fet malbé pel pas dels cami­ons i les màqui­nes, encara que ells no ho reco­ne­guin. Espe­rem que s'aca­bin por­tant bé, com nosal­tres hem fet amb ells. Després hi ha el tema de l'impacte, i és que la via passa per un talús de 12 metres, a la part més alta, i 5 metres, a la part baixa. L'escola i mol­tes cases han per­dut la vista que tenien del Bas­se­goda i la Mare de Déu del Mont. El tren els passa a cent metres. També ens ha esca­nyat el crei­xe­ment a l'únic lloc on es podia créixer resi­den­ci­al­ment. A més, ens porta un pro­blema gros, que és la reco­llida d'aigües, ja que fa una bar­rera que ens inunda un car­rer, on, quan plou, hi pas­sen entre vint i trenta centímetres d'aigua.

I ara encara falta la MAT i les tres subes­ta­ci­ons que es faran.

Sí. Per sort les al·lega­ci­ons que vam fer l'Ajun­ta­ment i la tota­li­tat de veïns han ser­vit per des­plaçar les subes­ta­ci­ons, que ini­ci­al­ment estava pre­vist fer-les a 200 metres de l'escola i a 250 del muni­cipi. Al final s'ha acon­se­guit moure la MAT més al sud i així queda més ama­gada perquè la tapa el talús del TAV. Ara és a 400 metres del poble. Pel que fa a l'estat del pro­jecte podem dir que han començat les expro­pi­a­ci­ons per fer la subes­tació de la MAT i la d'Endesa, i Adif ha començat a fer el movi­ment de ter­res per a la del TAV. Totes tres ocu­pen 12 hectàrees i el poble només té 2,1 quilòmetres qua­drats.

Han apro­vat ini­ci­al­ment el pla d'orde­nació urbana. Què plan­teja?

L'ampli­ació de la zona indus­trial de l'N-II fins a la riera. El nucli urbà s'ampliarà molt poc perquè ja hi han dues urba­nit­za­ci­ons pro­gra­ma­des, i també es vol trans­for­mar la riera en un parc flu­vial d'equi­pa­ments i esbarjo.

Què més han fet?

S'han arre­glat car­rers com el Figue­res i hem vol­gut fer un muni­cipi net i curós. També s'han millo­rat la zona espor­tiva i les zones d'esbarjo. I, prin­ci­pal­ment, una obra impor­tant ha estat tota la zona verda del ren­ta­dor.

S'ha estre­nat d'alcalde en aquest man­dat. Es pre­sen­tarà en el pro­per?

Sí, perquè el pit­jor ja ho hem pas­sat, que ha estat el tema de les infra­es­truc­tu­res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.