Política

El PSC de Tarragona s'encalla i perd 18.000 vots i un dels cinc diputats

Des de 2003, els socialistes han perdut més de 30.000 sufragis i veuen com CiU s'allunya i el PP ja els estalona

Per Sabaté, “Catalunya no és de dretes”

El 2003, tot i que va poder man­te­nir els cinc dipu­tats, el PSC ja va per­dre 15.000 vots. Ahir, però, els soci­a­lis­tes del Camp de Tar­ra­gona i les Ter­res de l'Ebre es van tor­nar a dei­xar pel camí 18.000 vots més, cosa que els va abo­car a una der­rota tan clara com dolo­rosa. La força lide­rada per Xavier Sabaté va per­dre un dels cinc dipu­tats que tenia actu­al­ment, i això sig­ni­fica que Joa­quim Pala­de­lla no tindrà seient al pròxim Par­la­ment de Cata­lu­nya. A banda de Sabaté, els repre­sen­tants ter­ri­to­ri­als del PSC seran Núria Ven­tura, Josep Maria Sabaté i Núria Segú.

“No són uns bons resul­tats i això ens obliga a fer una pro­funda reflexió per mirar de tro­bar-ne les cau­ses”, va tras­lla­dar el cap de llista soci­a­lista als mili­tants. Sabaté i els soci­a­lis­tes van adme­tre la pata­cada quan l'escru­tini no havia arri­bat ni al 85%. Quant a les xifres, Sabaté va inten­tar fer una inter­pre­tació posi­tiva, i va subrat­llar que “aquest serà el man­dat dels nos­tres elec­tors”, en referència a les 56.000 per­so­nes que els han fet con­fiança, lluny de les 74.000 d'ara fa qua­tre anys i de les prop de 90.000 de 2003.

Mal­grat els gua­ris­mes clars i con­tun­dents, Sabaté es va atre­vir a dir que “Cata­lu­nya no és un país de dre­tes i les idees de progrés tor­na­ran a pre­val­dre d'aquí a qua­tre anys”. Sense voler apro­fun­dir en les raons del mas­te­got sofert, el líder soci­a­lista con­si­dera que també els han afec­tat la influència de les idees con­ser­va­do­res, que va exem­pli­fi­car en els dar­rers comi­cis als Estats Units: “El tsu­nami de la dreta, que està afec­tant tot el món, també ha arri­bat a Cata­lu­nya”. Sí que va reconèixer que “més avall és difícil anar”, per evi­tar pro­nun­ciar aquell tòpic espor­tiu tan recur­rent del tocar fons. En cap cas, però, Sabaté creu que la victòria de CiU i el gran avenç del PP es pugui extra­po­lar a les muni­ci­pals de l'any que ve. La seu del PSC bullia de gent, però el desànim va aca­bar sent majúscul.

LES FRASES

Més avall és difícil anar, encara que nosaltres ens fixem més en el sostre que en el fons
Xavier Sabaté
CAP DE LLISTA DEL PSC A TARRAGONA
El gran tsunami de la dreta que està afectant tot el món també ha arribat a Catalunya
Xavier Sabaté
CAP DE LLISTA DEL PSC A TARRAGONA


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.