Política

Els últims de la generació del 79

Els alcaldes de Sant Joan de Mollet, Espolla i Fontanals de Cerdanya no es tornaran a presentar a les municipals

A Fogars de la Selva, Palau-saverdera i Torroella de Fluvià, els batlles repetiran com a candidats

A les comar­ques giro­ni­nes hi ha actu­al­ment sis alcal­des que ho són des de les pri­me­res elec­ci­ons democràtiques del 1979 i que, per tant, fa més de trenta anys que estan en el càrrec. Són els alcal­des d'Espo­lla, Tor­ro­e­lla de Fluvià, Sant Joan de Mollet, Fon­ta­nals de Cer­da­nya, Fogars de la Selva i Palau-saver­dera, tot i que en aquest últim cas Narcís Deu­se­das va estar dos anys fora de l'alcal­dia –del 1983 al 1985.

Ara, d'aquests alcal­des històrics, n'hi ha tres que ja han anun­ciat que no es tor­na­ran a pre­sen­tar. L'alcalde d'Espo­lla, Jaume Coderch (CiU), ja va deci­dir fa mesos que no aspi­ra­ria a la ree­lecció i que dei­xa­ria el relleu a una altra per­sona. Fins i tot s'havia plan­te­jat mar­xar l'any pas­sat, però final­ment va deci­dir esgo­tar aquest últim man­dat. “Hi vaig entrar quan tenia 37 anys i quan en sor­tiré em fal­ta­ran molt pocs dies per fer-ne 70. M'encanta, però ara ja se'm fa pesat”, decla­rava Coderch en una entre­vista recent a aquest diari. L'altre és Ramon Vidal, de Sant Joan de Mollet, el dar­rer alcalde en actiu al Gironès de les elec­ci­ons de 1979. Vidal ha defu­git sem­pre la qua­li­fi­cació de polític. Diu que ni n'és ni vol ser-ne. Asse­gura que si ha estat tots aquests anys al cap­da­vant de l'alcal­dia de Sant Joan de Mollet és perquè li agrada tre­ba­llar pel poble. Després de 32 anys cedeix el lloc al cap­da­vant del grup muni­ci­pal de CiU a Xavier Pagès. També plega Isi­dre Forga, de Fon­ta­nals de Cer­da­nya, que ha estat alcalde durant els últims 32 anys. Aquest mili­tant d'UDC ha gua­nyat tots els comi­cis. Sem­pre per CiU, excepte els pri­mers comi­cis i els de 1999, que va encapçalar llis­tes inde­pen­dents. Ara, governa amb qua­tre regi­dors ver­sus els tres d'Inde­pen­dents per Cer­da­nya. Aquest man­dat, ha man­tin­gut una dis­puta amb el seu par­tit, amb UDC, per la repre­sen­ta­ti­vi­tat al Con­sell de la Cer­da­nya. Plega, però, perquè diu que és l'hora de pre­pa­rar el relleu i perquè, amb 85 anys, es veu amb força per afron­tar altres pro­jec­tes per­so­nals.

Sí que con­ti­nu­a­ran, segons han dit, l'alcalde de Fogars de la Selva, Josep Vilà, que és inde­pen­dent; el de Tor­ro­e­lla de Fluvià, Pere Mora­dell (PSC), i el de Palau-saver­dera, Narcís Deu­se­das (CiU). Vilà adver­teix: “Fa temps que jugar no vol dir tenir la victòria asse­gu­rada, i el par­tit s'ha de jugar”. Deu­se­das té pen­dent un con­flicte amb el com­plex Sun Village, un bloc d'apar­ta­ments que té una ordre d'ender­ro­ca­ment del TSJC i que l'actual alcalde vol resol­dre. De fet, Deu­se­das va anun­ciar que l'únic motiu que el podria por­tar a tor­nar-se a pre­sen­tar és resol­dre aquesta pro­blemàtica a la població altem­por­da­nesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.