Política

Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre

Porta a porta 2.0

Candidats i militants dels partits a l'Ebre utilitzen una etiqueta comuna a Twitter per fer campanya, però Facebook continua regnant a les xarxes socials

Ballesteros és el que hi té més seguidors

Una frase de només 140 caràcters condensa una idea en el marc d'una campanya electoral que potser fa mesos que s'està gestant. Els candidats a les alcaldies del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre han desembarcat definitivament a les xarxes socials d'internet. En aquest sentit, si fa quatre anys van arribar els blocs personals, i si a la campanya de les eleccions catalanes del 28-N es va imposar Facebook, aquestes seran unes municipals marcades per l'ús de Twitter. Les piulades (així s'anomenen els missatges) permeten als partits arribar més ràpidament als ordinadors i als telèfons mòbils dels electors.

“Avui suspenem els actes al carrer i el porta a porta en memòria de les víctimes del terratrèmol de Llorca”, piulaven ahir al migdia des del compte d'ERC a Tortosa. El missatge tenia dues etiquetes incorporades, #josepmonclus, en referència al candidat dels republicans, i #ebremunicipals2011. Aquesta última és l'etiqueta comuna que els candidats, militants, simpatitzants i públic en general han adoptat en aquesta campanya a les Terres de l'Ebre, per escampar a Twitter les seues consignes i propostes, o senzillament per comentar l'actualitat de la campanya. Per exemple, un dels habituals a la xarxa, el blocaire ampostí Manel Zaera, escrivia ahir: “Curiositat. CiU de Tortosa té una foto de campanya sobre una bastida i cap dels membres duu protecció”, amb la corresponent etiqueta. Per la seua banda, la convergent Meritxell Roigé, membre de la candidatura de Ferran Bel, ironitzava a Twitter sobre el web electoral del socialista Joan Sabaté: “El PSC de Tortosa reparteix uns díptics en què posa que el programa és al web. I al web, l'apartat és buit. Patètic”.

El PSC d'Ulldecona, en canvi, compartia directament a Twitter el seu “programa resumit 2011-2015”. La candidatura liderada per l'alcaldessa Núria Ventura està molt activa a Twitter, amb l'etiqueta pròpia #estimoulldecona. De fet, Ventura es troba entre les primeres del rànquing dels diputats catalans amb Twitter, amb més de 1.800 missatges i més de 850 seguidors. Per posar un exemple, l'alcalde de Tarragona i candidat del PSC, Josep Fèlix Ballesteros, havia fet fins ahir al migdia 537 piulades, una xifra que coincidia amb el nombre de seguidors. És més activa la candidata de CiU, Victòria Forns, amb uns 768 missatges i uns 865 seguidors.

En canvi, Ballesteros es pot considerar el rei de Facebook, amb més de 5.000 amics. Mentrestant, Alejandro Fernández (PP) en té 4.770; Forns, 3.887, i Sergi de los Rios (ERC), 2.148. El reusenc Ariel Santamaria en té 4.890, molts més que els 2.195 amics que té l'alcalde Lluís Miquel Pérez (PSC). L'ampostí Antoni Espanya (PSC) és el candidat ebrenc amb més amics a Facebook, amb 4.344 seguidors. Lluny queden altres candidats: els tortosins Ferran Bel (1.952), Jaume Forcadell (678) o Joan Sabaté (611).

Piulades electorals
“Per què avui ja no hi ha màquines treballant en la construcció de les noves piscines?” Això es preguntava ahir a Twitter el republicà Jordi Roig. El número 7 de la llista d'ERC a Tortosa, molt actiu a les xarxes socials d'internet, ironitzava sobre un acte que CiU va fer dimarts, quan Ferran Bel va voler explicar les propostes en esports aprofitant que enderrocaven el mur de l'estadi. De fet, l'activitat de campanya es va mantenir ahir a Twitter i Facebook, tot i que els partits van suspendre els actes en solidaritat amb les víctimes del terratrèmol de Llorca.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.