L'Ajuntament de Torrent apuja les tarifes del bus
Socialistes i nacionalistes consideren que és moment d'apostar pel transport públic i no de pujar els preus
Jubilats i estudiants pagaran 18 euros pel servei i deixarà de ser gartuït
Compromís per Torrent ha votat en contra d'apujar les tarifes del servei d'autobús públic de Torrent. En concret, el bitllet senzill s'ha incrementat un 78% i passa de costar 0,70 a 1,25€ i l'abonament de 10 viatges passa de 4,40 a 6,95€, unes taxes que, a més, estan fora de la lògica del preu per quilometratge.
Però a més d'això, el servei es cobrarà a raó de 18€ anuals, als jubilats, pensionistes i estudiants, els qui més necessiten el transport públic i els qui menys poden fer front a més càrregues econòmiques que les que ja porten en aquests temps tan difícils.
Però on hi ha coincidència en la bancada de l'oposició és amb la rotunditat d'aquesta decisió de l'equip de govern que, de manera unilateral ha decidit aquestos preus sense comptar amb els grups polítics que configuren el consistori.
De res no han valgut les sol·licituds de restar sobre la taula la proposta perquè es puguen realitzar aportacions per part del PSOE o de Compromís. La majoria absoluta del PP ha decidit aprovar aquestes tarifes.
Mesures d'aquestes característiques se sumen a l'apujada de l'IBI i d eles taxes, amb el greuge que suposa la minvada del poder adquisitiu dels sectors de la societat menys afavorits.
Les bicicletes es moren de riure
Pere RossellMentre el PP de Torrent decideix fer pujades lleonines als preus de l'autobús urbà i lleva la gratuïtat per a estudiants i jubilats, hi ha bicicletes que estan oxidant-se a la part alta de la vila i es manté la prohibició de circular pel passeig central de l'avinguda, les voreres i, el que és pitjor encara, no s'hi dissenya ni un sol metre de carril bici.
No cal cap oficina de gestió del trànsit per a facilitar el transport públic en aquesta localitat de l'Horta. Amb uns quants quilos de pintura blanca per a calçades, resultaria més que suficient per a dissenyar un carril bici provisional pels carrers principals del poble.
Tan sols cal redissenyar els estacionaments de vehicles, facilitar l'aparcament als pàrquings existents, obrir solars que estiguen en desús i facilitar el desplaçament per qualsevol mitjà d e transport sense haver de prohibir res. Una vegada més s'ha de dir a Torrent que el que cal fer és, prohibir prohibir i pensar més amb la ciutadania. Europa fa anys que ha resolt aquest tema.