Política

alt empordà

Vuit municipis exerciran la sobirania fiscal

Els pobles on ERC governa ingressaran els impostos a la Generalitat

Els vuit muni­ci­pis en què governa ERC a l'Alt Empordà exer­ci­ran la sobi­ra­nia fis­cal i ingres­sa­ran els impos­tos a la Gene­ra­li­tat, segons ha anun­ciat aquesta for­mació política. Agu­llana, Can­ta­llops, Espo­lla, la Vajol, Lladó, Sant Pere Pes­ca­dor, Vila­ber­tran i Vilajuïga tenen pre­vist en les pròximes set­ma­nes apro­var una moció sobre la sobi­ra­nia fis­cal de Cata­lu­nya amb la volun­tat de pagar a par­tir del moment en què s'aprovi l'impost sobre la renda de les per­so­nes físiques (IRPF) i l'impost sobre el valor afe­git (IVA) a l'Agència Tri­butària de Cata­lu­nya. I per tant, dei­xar de pagar aquests impos­tos a l'Estat espa­nyol. Aquests muni­ci­pis alt-empor­da­ne­sos volen exer­cir d'aquesta manera la sobi­ra­nia fis­cal, tot i que per ara sigui un gest simbòlic, segons ha expli­cat l'alcalde de Sant Pere Pes­ca­dor, Jordi Martí. Aquests vuit muni­ci­pis de la comarca de l'Alt Empordà faran un acte per expli­car aquesta ini­ci­a­tiva con­junta diven­dres al monu­ment a l'exili de la Vajol.

Els muni­ci­pis d'ERC a la comarca no són els pri­mers que apos­ten per pagar els impos­tos a la Gene­ra­li­tat i no pas a l'Agència Tri­butària espa­nyola. S'afe­gei­xen a l'onada d'insub­missió fis­cal ini­ci­ada fa uns mesos.

La capi­tal de la comarca, Figue­res, es va decla­rar fa poques set­ma­nes a favor de la sobi­ra­nia fis­cal, però també es va intro­duir a la moció que aquesta no es faria efec­tiva fins sigui “legal­ment via­ble”. A la demar­cació també han apro­vat moci­ons a favor de la sobi­ra­nia fis­cal pobla­ci­ons com Olot, Cassà i Camp­devànol, que van ser les pri­me­res de les comar­ques giro­ni­nes. I al mes d'abril onze muni­ci­pis van fer públic que dei­xa­ven de pagar els impos­tos a l'Estat espa­nyol. Eren d'Arenys de Munt, Ale­lla, Lli­nars del Vallès, Premià de Dalt, Gallifa, Sant Jaume de Lli­erca, Sant Julià del Llor Bon­matí, Vila­da­mat, Camp­devànol i Marçà. A més, a Seva es va deci­dir, mit­jançant la cele­bració d'una con­sulta al poble, que també s'exercís la sobi­ra­nia fis­cal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.