Política

la crònica

Un camí que fa patir (com a mínim a Camacho)

A les aca­ba­lles del debat cele­brat al Congrés, la dipu­tada i sena­dora Alícia Sánchez-Camacho con­ver­sava amb els molts peri­o­dis­tes de la casa que s'arrau­lien al seu vol­tant per escol­tar l'enèsima expli­cació sobre el procés sobi­ra­nista con­vençuts, com esta­ven, que, després de la res­posta de Rajoy, no hi haurà con­sulta.

Tan­ma­teix, Camacho va ofe­rir-los el mis­satge menys ines­pe­rat, com a mínim per a ells. Amb ges­tos d'incre­du­li­tat rebien una notícia que, ni menys ni més, els tras­lla­dava tota una dipu­tada i sena­dora del PP. “Hi haurà con­sulta, i tant!, no sé com, però aquí no s'ha atu­rat res pel que fa als plans del pre­si­dent Mas”, repe­tia amb un to com­pa­ra­ble al que eme­ten les sire­nes que fan pam­pa­llu­gues.

L'ANC, l'AMI, el cens, la sig­na­tura, el decret de con­vo­catòria, fins i tot Cabrils for­ma­ven part del reper­tori de con­cep­tes que Camacho anava des­gra­nant i rega­lant als oients. El camí que s'entre­veu a par­tir d'ara fa patir Camacho –no ho ama­gava pas dimarts al ves­pre– con­vençuda que la força que l'Estat havia repre­sen­tat moments abans no tin­dria gaire efecte en els plans del sobi­ra­nisme. Ella, súbdita d'aquest Estat, se'n fa creus d'aques­tes actu­a­ci­ons rebels, per això clama que des de dimarts s'ha ini­ciat un altre capítol de la història, una inflexió que manté el fil nar­ra­tiu i l'expec­tació cen­trada ara en un dels seus pro­ta­go­nis­tes; s'atre­virà la fede­ració naci­o­na­lista a des­a­fiar en algun moment la lega­li­tat si el TC impugna el marc legal català? Inter­ro­guen Camacho. Aquí la dipu­tada ja dubta.

La “tensió ter­ri­to­rial”, apel·latiu amb què Madrid ha bate­jat el camí sobi­ra­nista, no sem­bla pro­vo­car gaire interès extra­murs. Als entorns del Congrés ni una ànima en parla i pel que fa al lle­gir, tam­poc. “Aquí ja no es com­pren dia­ris; de fet, jo em dedico més al sou­ve­nir”, lamenta un quios­quer situat ben a prop d'Atocha. Al tren, les con­ver­ses dels pas­sat­gers giren a l'entorn dels nego­cis. Reunió, fac­tura, magat­zem, trans­ports... for­men part de les con­ver­ses. Un pas­sat­ger pren cafè al tren. Ha pujat a Sara­gossa i viu a Bar­ce­lona. “Són dis­cur­sos molt tan­cats, tots dos, res a fer, però ara a Madrid ja ho saben”, diu. Pot­ser sí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.