Política

Iceta: “Així no es pot seguir. No hi haurà una solució legítima que no passi pel vot de la ciutadania”

El líder del PSC subratlla que els polítics han de canalitzar les mobilitzacions ciutadanes per fer possible la consulta

Critica la posició del govern espanyol, que bloqueja la consulta i no ofereix cap alternativa

El pri­mer secre­tari del PSC, Miquel Iceta, ha fugit de con­fron­ta­ci­ons amb el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat i ha afir­mat que en aquesta Diada l'impor­tant és des­ta­car allò que uneix el cata­la­nisme: “L'amor al país, la defensa de l'auto­go­vern i la volun­tat de deci­dir lliu­re­ment el nos­tre futur”. Per això, el líder soci­a­lista ha excla­mat que “així no es pot seguir”, en referència a l'immo­bi­lisme del govern espa­nyol. “No hi haurà una solució legítima que no passi pel vot de la ciu­ta­da­nia”, ha afe­git després de la tra­di­ci­o­nal ofrena al monu­ment de Rafael Casa­nova. Segons Iceta, les mobi­lit­za­ci­ons d'aquest dijous seran “impor­tants” i els polítics les hau­rien de cana­lit­zar per fer pos­si­ble la con­sulta.

Iceta ha cri­ti­cat àmpli­a­ment la posició del govern espa­nyol, que blo­queja la con­sulta i no ofe­reix cap alter­na­tiva. El líder dels soci­a­lis­tes cata­lans ha recor­dat que el PSC pro­posa la reforma de la Cons­ti­tució en sen­tit fede­ral, però està dis­po­sat a escol­tar altres alter­na­ti­ves. En tot cas, “qual­se­vol pro­posta hau­ria de pas­sar per les urnes”. “Estem dis­po­sats a par­lar d'altres opci­ons, però no estem dis­po­sats a accep­tar l'immo­bi­lisme que prac­tica l'Estat”, ha indi­cat.

El PSC votarà a favor de la llei de con­sul­tes, però no donarà suport a què aquesta llei ser­veixi per con­vo­car una con­sulta amb la pre­gunta que es vol for­mu­lar des del Govern, perquè aquesta pre­gunta “és pròpia d'un referèndum”.

Iceta ha opi­nat, a més, que aquest Onze de Setem­bre no és un dia per par­lar de “deso­bediència civil”, com va fer fa alguns dies el pre­si­dent d'ERC, Oriol Jun­que­ras, sinó per par­lar de “con­vivència” i “afir­mació civil”. “Pels soci­a­lis­tes es un dia de cele­bració. Avui hono­rem la memòria del nos­tre país, de la gent que ha llui­tat i s'hi ha dei­xat la pell. Per rei­vin­di­car el nos­tre auto­go­vern i lli­ber­tats”, ha expres­sat.

Han acom­pa­nyat Iceta l'expre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, José Mon­ti­lla, el por­ta­veu par­la­men­tari del PSC, Mau­rici Lucena i l'expri­mer secre­tari del par­tit, Pere Navarro, entre d'altres en l'ofrena flo­ral al monu­ment de Rafael Casa­nova.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia