Política

El més calent és a l'aigüera

MONTBLANC · Quan falten dos mesos per a les eleccions municipals, no sols manquen els caps de cartell oficials, sinó que tampoc es disposa encara del dibuix definitiu de la correlació de forces que concorreran als comicis del maig

Dos mesos cla­vats abans de les elec­ci­ons muni­ci­pals és difícil dibui­xar el mapa de la dis­tri­bució de for­ces polítiques i dels res­pec­tius caps de car­tell que con­cor­re­ran a la capi­tal de la Conca de Bar­berà. L'actual alcalde, Josep Andreu, és l'exem­ple que millor des­criu la situ­ació. D'una banda, tot­hom dóna per fet que aspira a la ree­lecció amb àmplies pos­si­bi­li­tats; però, d'una altra, encara no se sap sota quina fórmula ho farà.

De fet, de por­tes enfora i d'una manera ofi­cial, sols la CUP ha anun­ciat que demà diven­dres, 27 de maig, cele­brarà una assem­blea on donarà a conèixer la can­di­da­tura que es pre­sen­tarà als comi­cis locals de Mont­blanc. Fins al moment, cap de les for­ces que actu­al­ment tenen repre­sen­tació al con­sis­tori ho ha fet en els matei­xos ter­mes.

L'expli­cació a la situ­ació actual cal bus­car-la en el govern d'uni­tat que des de l'any 2013 és pre­sent al ple de l'Ajun­ta­ment de Mont­blanc. Josep Andreu va gua­nyar el 2011 les elec­ci­ons amb els set regi­dors obtin­guts per l'Agru­pa­ment Cata­la­nista de Mont­blanc (ACM-AM), marca blanca d'ERC. Dos anys després, va incor­po­rar al seu govern tota la resta del ple­nari: els dos regi­dors de l'Entesa, els dos regi­dors de CiU, i un regi­dor de la FIC i el PSC, res­pec­ti­va­ment.

Andreu con­si­dera que el balanç d'aquests gai­rebé dos anys en comú ha estat posi­tiu i s'han subrat­llat més els punts de coin­cidència que no pas els de divergència. A això cal afe­gir-hi la sin­to­nia en tots els aspec­tes refe­rents al procés naci­o­nal del país.

Per aquest motiu, Andreu asse­nyala que està tre­ba­llant per pre­sen­tar una can­di­da­tura con­junta d'aques­tes for­ces. D'entrada, podria tenir el suport del regi­dor del PSC, Pere Domènech, que es va donar de baixa del par­tit i es va sumar al movi­ment Avan­cem, que recent­ment va sig­nar un acord per concórrer con­jun­ta­ment amb ERC.

Dimarts a la nit, les for­ces con­vo­ca­des van man­te­nir una reunió per ana­lit­zar les pos­si­bi­li­tats d'aquesta llista “d'ampli espec­tre”, però la tro­bada va tan­car-se sense un acord. El pro­mo­tor, Josep Andreu, con­si­dera que a hores d'ara “tot està molt obert” i indica que aquest cap de set­mana serà defi­ni­tiu per veure si la ini­ci­a­tiva es pot mate­ri­a­lit­zar.

Men­tre això arriba, és evi­dent que totes les for­ces tre­ba­llen de por­tes endins en el pos­si­ble pla B. De por­tes enfora, cap d'aques­tes can­di­da­tu­res amb repre­sen­tació anun­ciarà la Pas­qua abans de Rams.

Experiment
La posada en marxa d'un govern de majoria d'ERC integrant l'Entesa, CiU, Independents i el PSC ha estat tan poc habitual com positiu. En molt pocs casos s'ha trencat la unitat de vot en qüestions de gestió i, quan això ha passat, s'ha dut amb normalitat, almenys de cara enfora. Per contra, la unanimitat ha estat present en aquelles qüestions que atenien al model de ciutat.
Incertesa
Una llista unitària podria recollir de manera important el suport ciutadà. Alhora, però, també pot beneficiar altres formacions que ara no tenen representació i que reclamin el paper d'oposició.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.