Els ajuntaments del Pla de l'Estany s'hauran de «mullar» sobre la consulta per l'autodeterminació

Una plataforma ciutadana els demanarà suport a la iniciativa amb una moció

El text al qual ahir es va donar el vistiplau demana als ajuntaments que manifestin «el seu suport al dret de la ciutadania a celebrar una consulta popular sobre el dret a l'autodeterminació dels Països Catalans». La plataforma –batejada com a Plataforma Pla de l'Estany per l'Autodeterminació– farà arribar el document als grups polítics municipals dels onze ajuntaments del Pla de l'Estany perquè el presentin conjuntament al ple respectiu en forma de moció. L'assemblea va acordar també que, en principi, la votació se celebrarà simultàniament a les que es preparen en altres llocs, el 13 de desembre.

La d'ahir va ser la segona reunió de la incipient plataforma. Hi van assistir 51 persones, en representació de 25 entitats o a títol particular. Entre els presents hi havia càrrecs públics de CiU, com ara Jordi Xargay (alcalde de Palol de Revardit i president del Consell Comarcal), el tinent d'alcalde de Banyoles Lluís Costabella; l'alcalde de Crespià, Xavier Quer, i el regidor de Porqueres Josep Juscafresa; i d'ERC, com ara els alcaldes de Sant Miquel de Campmajor, Josep Fort, i Serinyà, Josep Antoni Ramon, o el diputat i exalcalde de Banyoles, Pere Bosch. També, membres d'ICV, les JERC i Reagrupament, i integrants d'entitats com ara el col·lectiu La Falç –autors de l'esborrany de la moció– i diverses associacions, com ara Limnos i la Mesa Cívica per la Llengua.

Mentre es tramita la plataforma, la Mesa Cívica per la Llengua farà de «paraigua legal», tot i que serà un membre més del col·lectiu. A efectes pràctics, es crearà una junta gestora amb representants dels onze pobles i amb comissions de treball sectorials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.