Política

L'independentisme carbura

Jordi Roset i Joan Cana­dell són dos empre­sa­ris decla­ra­da­ment inde­pen­den­tis­tes. No tenen por d'expres­sar l'ide­ari i de fer-ne pro­se­li­tisme, tot ani­mant altres empre­sa­ris a sor­tir de l'armari i sumar-se al procés.

Tots dos com­par­tei­xen la pro­pi­e­tat de Petro­lis Inde­pen­dents, una cadena de ben­zi­ne­res low cost que paga tots els impos­tos a Cata­lu­nya i des­tina part dels bene­fi­cis a pro­jec­tes impul­sats per enti­tats que tre­ba­llen per acon­se­guir l'alli­be­ra­ment naci­o­nal.

Per ells, qual­se­vol opor­tu­ni­tat és bona per remar a favor de sumar una majo­ria per l'estat propi. Han fet acci­ons coin­ci­dint amb totes les mobi­lit­za­ci­ons que hi ha hagut a Cata­lu­nya des que fa un any van obrir la pri­mera ben­zi­nera a l'Amet­lla del Vallès. Ara en tenen tres més –una a Vic i dues a Lleida (Golmès-Molle­russa i Tàrrega)–, totes coro­na­des per una este­lada al punt més alt.

Avui a les 00.00 s'ha ini­ciat la cam­pa­nya de les muni­ci­pals i ells no han fal­tat a la cita. També han fet l'engan­xada del pri­mer car­tell i durant els pròxims dies ompli­ran amb el seu mis­satge les seves esta­ci­ons. L'eslògan, sobre­po­sat sobre una foto de les mas­si­ves mani­fes­ta­ci­ons de l'11 de setem­bre, és clar i directe: “#2 mili­ons de vots. El 24M vota sobi­ra­nisme”.

L'objec­tiu, doncs, és superar les pape­re­tes del sí de la votació del 9-N i acon­se­guir que els par­tits que apos­ten neta­ment per la inde­pendència asso­lei­xin la xifra de 2 mili­ons de vots, prou per gover­nar a la majo­ria de muni­ci­pis cata­lans. No dema­nen el vot per cap for­mació en con­cret. “La gent ja sap qui defensa què; que triïn l'opció que més els satis­faci ideològica­ment men­tre defensi la inde­pendència”, explica Jordi Roset.

Els pro­pi­e­ta­ris de Petro­lis Inde­pen­dents han fet un càlcul estadístic sobre l'abast de la cam­pa­nya vers els seus cli­ents. Cal­cu­len que uns 25.000 con­duc­tors pas­sa­ran per les ben­zi­ne­res men­tre dura la cam­pa­nya elec­to­ral i pre­te­nen fer-la arri­bar a milers de per­so­nes mit­jançant les xar­xes soci­als, espe­ci­al­ment Twit­ter, on són molt actius. Per aquest motiu el leit motive de la cam­pa­nya és el has­tag #2mi­li­ons­de­vots.

No han tin­gut temps de començar, que ja han rebut els pri­mers elo­gis. Una con­duc­tora els demana que li dei­xin un car­tell per retra­tar-lo amb el mòbil, i dos joves bilingües que se'n van a Madrid fins i tot els dema­nen con­sell sobre a qui cal votar. “Voteu qui vul­gueu, però per edat us toquen les CUP. Heu de fer la revo­lució!!”, els etzi­ben entre ria­lles.

Els empresaris no resten al marge de la campanya. N'han engegat una de pròpia per moure el vot independentista.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.