Política

Sobre l'onada sobiranista

“Jo sóc de mar”, remarca sem­pre que pot Raül Romeva. I així ho cons­ta­ten la seva afició als esports d'aigua, des del water­polo fins al sub­ma­ri­nisme, així com els conei­xe­ments en el sec­tor de la nàutica (és patró d'embar­ca­ci­ons). Al seu currículum, ahir s'hi va afe­gir una nova ocu­pació; serà l'encar­re­gat de diri­gir la nau, aquell “veler sense motor” al qual feia referència el pre­si­dent Mas fent ús de metàfores mari­ne­res que ara com­par­tirà amb el nou patró. Però, a més, Romeva ha estat euro­di­pu­tat els últims deu anys i coneix a la per­fecció la ruta cap a Brus­sel·les i les estruc­tu­res i el fun­ci­o­na­ment de la Unió Europa, un dels des­tins amb més pes en la carta de nave­gació que Mas va començar a per­fi­lar fa dos anys i que ha aca­bat pac­tant amb el líder d'ERC, Oriol Jun­que­ras, estre­ta­ment rela­ci­o­nat amb Romeva després de com­par­tir tra­ves­sia política per Europa.

Doc­tor en rela­ci­ons ins­ti­tu­ci­o­nals, lli­cen­ciat en ciències econòmiques i ana­lista inves­ti­ga­dor de con­flic­tes armats i reha­bi­li­tació postbèl·lica a l'Escola de Cul­tura de Pau de la UAB, Romeva és un ferm defen­sor de l'Europa que va néixer per paci­fi­car els països en guerra i un con­tun­dent crític de la deriva en què s'ha con­ver­tit una ins­ti­tució més pre­o­cu­pada pels governs estat, els poders finan­cers i la banca que no pas per la seva gent. Al paper que hau­ria de tenir aquesta vella Europa, defen­sora dels pilars de l'estat del benes­tar, Romeva hi ha dedi­cat con­ferències, assa­jos i lli­bres, com ara el dar­rer Som una nació Euro­pea (i una car­peta incòmoda), en què també tracta el procés sobi­ra­nista de Cata­lu­nya, al qual, des del 5 de juliol, dedi­cava temps i feina des del seu càrrec de direc­tor de la cam­pa­nya Ara és l'hora. D'esquer­res i inde­pen­den­tista, va optar el març pas­sat per dei­xar ICV, par­tit al qual es va afi­liar el 1994, quan va deci­dir que havia arri­bat l'hora de cons­truir pri­mer l'estat propi i després bas­tir-lo de con­tin­gut.

En una de les últi­mes con­ferències adme­tia que la lec­tura de Meca­nos­crit del segon ori­gen el va con­ver­tir en un devo­ra­dor de lli­bres i el va dei­xar cap­fi­cat. “I si aque­lla ficció apo­calíptica que nar­rava Pedrolo era una advertència del que havia de venir?”, pen­sava. Calia, doncs, can­viar-ho tot. I en això con­ti­nua.

El perfil Raül Romeva i Rueda Nascut a Madrid (1971), és llicenciat en ciències econòmiques i doctor en relacions internacionals. Del 1994 al març del 2015 va ser militant d'ICV. Sota aquestes sigles va destacar per la seva labor com a eurodiputat, i des del juliol coordinava la campanya ‘Ara és l'hora'


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia