Política

Homs, contra les infraestructures model Bernabéu

Sosté que la inversió es decideix a la llotja per criteris d'afinitat i proximitat

Amb decisions arbitràries que no tenen en compte les necessitats ni l'eficiència. Així és com el candidat de Democràcia i Llibertat, va argumentar ahir que es determinen les inversions en infraestructures a l'Estat espanyol. Es va servir de la imatge de la llotja del Bernabéu per definir el model que ha perjudicat, segons diu, Catalunya: “Les decisions les prenen alts funcionaris i executius de grans companyies, i responen a interessos de proximitat i coneixença”. Un exemple és el municipi d'Otero de Sanabria, a Zamora, que tindrà una estació del TAV tot i que només hi resideix una trentena de veïns, cosa que, per Homs, s'explica pel fet que la ministra, Ana Pastor, és de Zamora.

Acompanyat de l'economista Miquel Puig, número 5 de la llista, i de Ricard Font, secretari d'Infraestructures i Mobilitat del govern, Homs va remarcar que les inversions de l'Estat en infraestructures a Catalunya mai han arribat al pes del PIB català sobre l'espanyol (ara, del 20%) ni al de població (16%), i, a més, tampoc s'han executat un 20% de les partides pressupostades.“Si en alguna cosa es mostra de manera molt plàstica la necessitat d'un estat propi és amb les infraestructures”, hi va afegir Homs, que va reclamar estudis econòmics que calculin l'impacte de les obres amb relació a les necessitats de la població.

Democràcia i Llibertat situa les inversions en rodalies i el corredor mediterrani com les dues grans prioritats a defensar al Congrés. Font va recordar que no s'ha arribat ni al 10% dels recursos compromesos amb el Pla de Rodalies del 2008 i ni tan sols s'han acabat els projectes vinculats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.