Successos

trànsit

operació tornada

Cues de fins a 10 km per sortir de la costa en l'operació tornada

La C-65, entre Santa Cristina d'Aro i Llagostera, i la C-31, a Castell-Platja d'Aro, van ser les vies més complicades

Dia com­pli­cat ahir a les vies de sor­tida de les plat­ges del Baix Empordà per l'alt volum de vehi­cles que mar­xa­ven de la costa. Durant tota la jor­nada hi va haver reten­ci­ons tant a la car­re­tera C-65, que uneix Girona amb les pobla­ci­ons cos­ta­ne­res de Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols i Palamós, i també a la C-31, la via d'accés a aquests muni­ci­pis turístics des de Bar­ce­lona.

Segons dades del Ser­vei Català de Trànsit, les reten­ci­ons es van repe­tir durant tot el dia i per exem­ple a la C-65 es van regis­trar fins a 4,5 quilòmetres d'atu­ra­des entre Santa Cris­tina d'Aro i Lla­gos­tera en sen­tit nord. A la mateixa car­re­tera, des del matí en direcció a Cassà de la Selva, també hi va haver com­pli­ca­ci­ons. En aquest sen­tit, la pit­jor part se la va endur la C-31, on hi va haver atu­ra­des en un tram de 10 quilòmetres entre Cas­tell-Platja d'Aro i Lla­gos­tera d'enllaç amb la C-65. En un altre punt del mapa, i lluny de la costa, l'únic tram com­pli­cat, segons les dades del Ser­vei Català del Trànsit, va ser a la C-17, a Ripoll, on hi va haver fins a dos quilòmetres de reten­ci­ons.

De fet, uns 520.000 vehi­cles ja tor­na­ven a ser a l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona en l'ope­ració tor­nada de Set­mana Santa des de diu­menge al mig­dia, o sigui que ja havien tor­nat un 89% dels vehi­cles pre­vis­tos.

L'efecte mona

L'efecte mona de Pas­qua, la pla­ni­fi­cació i els avi­sos són alguns dels ele­ments que van faci­li­tar una tor­nada a Bar­ce­lona “una mica més tran­quil·la que l'any pas­sat”, va valo­rar ahir la sub­di­rec­tora gene­ral de Gestió del Trànsit del SCT, Cris­tina Pou.

Durant les dues fases de l'ope­ració sor­tida i tor­nada de Set­mana Santa –tant el cap de set­mana pas­sat com els últims qua­tre dies– no hi ha hagut cap acci­dent mor­tal en tota la xarxa viària cata­lana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.