Successos

El quadern negre

Tura Soler

Coneixeu aquesta noia?

Editen cartells amb imatges de com havia de ser amb vida la noia trobada penjada en un galliner de Sant Julià de Ramis per demanar col·laboració per identificar-la

Intent a qua­tre ban­des per inten­tar posar nom a la noia que el 4 d’agost del 2018 va ser tro­bada morta pen­jada en un galli­ner d’un mas de Sant Julià de Ramis. L’Asso­ci­ació Vic­tims Abroad ha edi­tat un car­tell que ha difós a nivell mun­dial amb imat­ges de la noia i de la roba que por­tava el dia que va ser tro­bada per dema­nar ajuda ciu­ta­dana per inten­tar iden­ti­fi­car-la. Al car­tell hi ha dues imat­ges del ros­tre de la noia que són una recre­ació rea­lit­zada pel cri­minòleg Adan Arbo­le­das, inves­ti­ga­dor del cas, de com havia de ser la noia amb vida. El car­tell inclou també la repre­sen­tació de com podia ser la cara de la noia amb vida cre­ada per la poli­cia científica dels Mos­sos per enviar-la al pro­grama Iden­tify Me d’Inter­pol, que té com a missió iden­ti­fi­car vícti­mes de violència a escala inter­na­ci­o­nal i que ja ha tin­gut algun èxit. El car­tell també repro­du­eix detalls de la camisa de rat­lles bla­ves de la marca Fairly i dels pan­ta­lons texans negres de Bershka de la talla 36 que duia la noia quan la van tro­bar pen­jada. I també s’hi repro­du­eix el tatu­atge d’una paraula en hebreu que la noia duia al braç esquerre: hats­lacha o hatz­lajá, que sig­ni­fica “èxit”. El cri­minòleg Adan Arbo­le­das ha apro­fun­dit en l’estudi de la paraula i ha des­co­bert que a Bolívia hi ha el cos­tum de fer ser­vir la paraula èxit de manera afec­tu­osa quan la gent s’aco­mi­ada, amb un sen­tit de desit­jar sort o bons augu­ris. Per això ha plan­te­jat la pos­si­bi­li­tat que la noia sigui ori­ginària de Bolívia i pro­posa inci­dir a fer una crida específica en aquest país.

La mis­te­ri­osa noia pen­jada al galli­ner tenia els cabells ros­sos tenyits i ondu­lats, amb mitja cabe­llera, no duia maqui­llatge i no por­tava cap docu­ment ni cap joia ni objecte que servís per iden­ti­fi­car-la. En una but­xaca hi duia bit­llets i mone­des, que no arri­ba­ven als 20 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.