Punt divers

Nou ajuntaments dels Pirineus reben màquines llevaneu per millorar les comunicacions

COMARQUES GIRONINES

La Gene­ra­li­tat ha fet entrega aquest diu­menge de nou de les onze màqui­nes lle­va­neu que pro­por­ci­ona als ajun­ta­ments dels Piri­neus per millo­rar les comu­ni­ca­ci­ons a l'hivern. Aquesta inversió d'1,8 MEUR s'emmarca dins la segona con­vo­catòria que el depar­ta­ment de Gover­nació i Admi­nis­tra­ci­ons Públi­ques ha con­ce­dit des de l'any 2005 quan es van entre­gar deu vehi­cles lle­va­neu amb una invrsió d'1,6 MEUR. Entre les dues con­vo­catòries s'han inver­tit 3,4 MEUR i es dis­posa de 21 vehi­cles lle­va­neu, que també poden ser­vir per altres fei­nes durant la resta de l'any. L'acte d'entrega de les clau s'ha fet a Mar­ti­net (Cer­da­nya) i de 43 sol·lici­tuds s'han pri­o­rit­zat les pobla­ci­ons que en poden fer un ús com­par­tit.

De les onze màqui­nes lle­va­neu només se n'ha fet entrega de nou perquè les dues res­tants són una ampli­ació de la con­vo­catòria que esta­ran dis­po­ni­bles a finals del mes de gener i seran pels ajun­ta­ments de Vansa i Fórnols i Josa i Tuixén (Alt Urgell) i per Ger i Meran­ges (Cer­da­nya). Aquesta mesura pretén donar solució als pro­ble­mes de cir­cu­lació i comu­ni­cació que pro­voca la neu durant el hivern, tot i que tal com ha des­ta­cat el con­se­ller de Gover­nació i Admi­nis­tra­ci­ons Públi­ques, Jordi Ausàs, també per­me­ten dur a terme acti­vi­tats de man­te­ni­ment i obres durant la resta de l'any. Amb aquesta segona adju­di­cació de màqui­nes lle­va­neu, Ausàs també ha vol­gut remar­car la volun­tat del Govern de millo­rar la cohesió del ter­ri­tori tot i la sepa­ració per admi­nis­tra­ci­ons.

Les màqui­nes lle­va­neu s'han entre­gat al Con­sell Comar­cal del Pallars Sobirà, el Con­sell Comar­cal del Pallars Jussà, la man­co­mu­ni­tat de muni­ci­pis de la Vall de Cam­pro­don (Ripollès), l'Ajun­ta­ment de Gis­cla­reny (en con­veni amb Sal­des, Cas­te­llar de n'Hug i Guar­di­ola de Ber­guedà (Ber­guedà), l'Ajun­ta­ment de la Coma i la Pedra (en con­veni amb els muni­ci­pis de Gui­xers i Navès (Sol­sonès), els ajun­ta­ments de les Valls de Valira (amb l'EMD de Bes­ca­ran) i Esta­ma­riu (Alt Urgell), els ajun­ta­ments de Mon­tellà i Mar­ti­net de Cer­da­nya i Pont de Bar (Alt Urgell), l'Ajun­ta­ment de Mont­fer­rer i Cas­tellbó (Alt Urgell) i els ajun­ta­ments de Pru­llans i Bell­ver de Cer­da­nya (Cer­da­nya). Els cami­ons dis­po­sen d'una pala davan­tera per apar­tar la neu, un dis­pen­sa­dor u repar­ti­dor de sal per fon­dre la neu i el gel a la part del dar­rere i una caixa de camió per trans­por­tar tota mena de mate­ri­als. Aquests cami­ons també per­me­ten fer altres fun­ci­ons amb altres com­ple­ments com ara la grua, des­bros­sa­dora, pala, retro­pala i escom­bra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.