Punt divers
L'Ametlla de Mar reclama a Foment que inclogui en el projecte de l'A-7 la millora de l'accés des del nucli urbà
L'Ajuntament de l'Ametlla de Mar (Baix Ebre) ha presentat novament al·legacions davant la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment després de constatar que les modificacions proposades pel consistori a l'estudi informatiu i d'impacte ambiental del projecte l'autovia A-7 'no s'han tingut en compte'. Segons l'equip de govern calero, Foment no ha inclòs en el projecte la millora, ampliació i condicionament de la carretera TV-3025, que comunica el nucli urbà amb la nova autovia. A més, argumenten, l'administració estatal tampoc hauria respost a les al·legacions sobre les construccions afectades pel traçat de l'autovia i que haurien d'ésser expropiades i enderrocades.
Després de rebre una còpia de l''Estudi informatiu N-340. Autovia. Tram Castelló-L'Hospitalet de l'Infant. Subtram El Perelló-L'Hospitalet de l'Infant. Informació complementària', per part de la Direcció General de Carreteres de Foment, l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar ha decidit presentar al·legacions aquest dimarts 6 d'octubre en considerar que les modificacions que va proposar, 'que milloren i solucionen problemes i impactes ambientals', no s'han acabat tenint en compte.La queixa fa referència explícita a la sol·licitud que s'inclogués al projecte de l'autovia la millora, ampliació i condicionament de la carretera TV-3025. Però el document que el Ministeri ha remès a l'ajuntament només ha previst una millora del ferm. El consistori ho considera del tot insuficient i sol·licita de nou que s'inclogui la seva petició anterior que es fonamenta en el fet que la TV-3025 serà 'l'enllaç principal de l'autovia amb la població i l'accés principal als sectors de creixement de primera residència que s'ubiquen a les rodalies del nucli urbà'. A més, apunten, es preveu un augment del tràfic pesant de mercaderies i dels vehicles dels treballadors del polígon industrial.D'altra banda, addueix el consistori, el Ministeri tampoc ha respost a les al·legacions que afecten a les construccions del traçat de l'autovia. Unes edificacions que, d'acord amb el projecte actual, s'haurien de desallotjar, expropiar i enderrocar. L'Ajuntament, en canvi, considera que amb 'un petits ajustaments al traçat de l'autovia es poden esquivar essent innecessàries aquestes mesures'. El regidor d'Urbanisme, Joan Pere Gómez, ha qualificat d''irrenunciables' les peticions municipals en tant que 'interessos' del mateix poble. 'En cap cas acceptarem que aquesta carretera passi per les construccions ja consolidades i també els hem recordat que la connexió que va des de l'accés fins a l'entrada del poble no pot ser com la que hi ha ara, que és una carretera secundària. Això es convertirà en una carretera de primer ordre i com a tal ha d'haver una carretera molt ben condicionada, precisament per les necessitats que la nova autovia crearà a La Cala', ha argumentat.El consistori confia ara que Foment respongui positivament i accepti les al·legacions com a part de l'expedient administratiu del traçat de l'A-7 al seu pas per l'Ametlla.
Després de rebre una còpia de l''Estudi informatiu N-340. Autovia. Tram Castelló-L'Hospitalet de l'Infant. Subtram El Perelló-L'Hospitalet de l'Infant. Informació complementària', per part de la Direcció General de Carreteres de Foment, l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar ha decidit presentar al·legacions aquest dimarts 6 d'octubre en considerar que les modificacions que va proposar, 'que milloren i solucionen problemes i impactes ambientals', no s'han acabat tenint en compte.La queixa fa referència explícita a la sol·licitud que s'inclogués al projecte de l'autovia la millora, ampliació i condicionament de la carretera TV-3025. Però el document que el Ministeri ha remès a l'ajuntament només ha previst una millora del ferm. El consistori ho considera del tot insuficient i sol·licita de nou que s'inclogui la seva petició anterior que es fonamenta en el fet que la TV-3025 serà 'l'enllaç principal de l'autovia amb la població i l'accés principal als sectors de creixement de primera residència que s'ubiquen a les rodalies del nucli urbà'. A més, apunten, es preveu un augment del tràfic pesant de mercaderies i dels vehicles dels treballadors del polígon industrial.D'altra banda, addueix el consistori, el Ministeri tampoc ha respost a les al·legacions que afecten a les construccions del traçat de l'autovia. Unes edificacions que, d'acord amb el projecte actual, s'haurien de desallotjar, expropiar i enderrocar. L'Ajuntament, en canvi, considera que amb 'un petits ajustaments al traçat de l'autovia es poden esquivar essent innecessàries aquestes mesures'. El regidor d'Urbanisme, Joan Pere Gómez, ha qualificat d''irrenunciables' les peticions municipals en tant que 'interessos' del mateix poble. 'En cap cas acceptarem que aquesta carretera passi per les construccions ja consolidades i també els hem recordat que la connexió que va des de l'accés fins a l'entrada del poble no pot ser com la que hi ha ara, que és una carretera secundària. Això es convertirà en una carretera de primer ordre i com a tal ha d'haver una carretera molt ben condicionada, precisament per les necessitats que la nova autovia crearà a La Cala', ha argumentat.El consistori confia ara que Foment respongui positivament i accepti les al·legacions com a part de l'expedient administratiu del traçat de l'A-7 al seu pas per l'Ametlla.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.