Punt divers
La peça més gran de la tuneladora trigarà quatre nit en arribar a Girona perquè el tràiler que la du va a 15 km/h
La peça més gran de la tuneladora que ha de fer els túnels urbans del TGV al seu pas per Girona -l'accionament de la roda de tall- trigarà quatre nits en arribar a Girona procedent del port de Barcelona. El tràiler que la porta mesura quinze metres i això obliga als Mossos d'Esquadra a determinar un itinerari molt específic i a viatjar de nit. Aquest gran tràiler circula a 15 km/h i, per tant, trigarà fins a quatre nits a arribar al pou d'atac de la tuneladora. Sortirà el diumenge i la previsió és que arribi el dijous. L'accionament pesa 290 tones i té un diàmetre de 6,6 metres i conté els motors que serveixen per accionar la roda de tall, que és la peça frontal de la tuneladora.
Aquesta matinada han començat a arribar les peces més grans de la tuneladora 'Gerunda' que ha de perforar els túnels urbans del TGV. En total, en els propers dies (en teoria fins el dijous) n'han d'arribar fins a 18, totes de grans dimensions, que s'han construït a l'empresa Herrenknecht, a Alemanya, i han arribat al Port de Barcelona. El seu trasllat del port fins a Girona requereix d'un delicat procediment, ja que totes es traslladen en combois especials que segueixen un itinerari marcat, sempre de nit. Els camions passaran per la B-23, l'autopista AP-7, la C-17 fins a Vic i la C-25 fins a Girona. Un cop les peces arriben al pou de la tuneladora, una gran grua de 600 tones s'encarrega de descarregar-les del camió per situar-les prop del pou d'atac. Aquest matí, aquesta grua ha trigat més d'una hora en poder descarregar l'eix central de la roda de tall, la part frontal de la tuneladora que s'encarrega d'excavar en la terra per anar obrint forat. Aquesta peça pesa 83 tones i, per tant, la seva manipulació és molt complexa. Aquestes peces no són les primeres que arribaran ja que ja es troben al pou de la tuneladora d'altres més petites. Per transportar-les van caldre 60 camions. Entre aquestes peces hi ha els quatre segments exteriors del cap de tall.Una vegada arribin totes les peces de la tuneladora 'Gerunda' un equip de tècnics especialitzats es dedicarà a muntar-la i, posteriorment, es faran les connexions elèctriques i hidràuliques, a més de les proves per verificar que funciona correctament abans no comenci a perforar. Segons ha explicat la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, les previsions d'Adif són que a partir de dijous hagin arribat totes les peces de la tuneladora i que es pugui muntar per tenir-la a punt a finals de gener. Després es farien proves per tal que, al març, comencés a perforar. Què perforarà?El tram urbà del TGV al seu pas per Girona té una longitud de 3.640 metres i consta de dos túnels, excavats majoritàriament mitjançant tuneladora. El primer d'ells, denominat Girona I, amb una longitud de 1.297 metres, discorrerà des del polígon industrial Mas Xirgu fins a la futura estació soterrada. El segon túnel, denominat Girona II, anirà des de la nova estació fins al barri de Fontajau, amb una longitud total de 1.564 m. Aquests treballs suposen una inversió de 278.629.970 euros.El tram Barcelona-Figueres de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros
Aquesta matinada han començat a arribar les peces més grans de la tuneladora 'Gerunda' que ha de perforar els túnels urbans del TGV. En total, en els propers dies (en teoria fins el dijous) n'han d'arribar fins a 18, totes de grans dimensions, que s'han construït a l'empresa Herrenknecht, a Alemanya, i han arribat al Port de Barcelona. El seu trasllat del port fins a Girona requereix d'un delicat procediment, ja que totes es traslladen en combois especials que segueixen un itinerari marcat, sempre de nit. Els camions passaran per la B-23, l'autopista AP-7, la C-17 fins a Vic i la C-25 fins a Girona. Un cop les peces arriben al pou de la tuneladora, una gran grua de 600 tones s'encarrega de descarregar-les del camió per situar-les prop del pou d'atac. Aquest matí, aquesta grua ha trigat més d'una hora en poder descarregar l'eix central de la roda de tall, la part frontal de la tuneladora que s'encarrega d'excavar en la terra per anar obrint forat. Aquesta peça pesa 83 tones i, per tant, la seva manipulació és molt complexa. Aquestes peces no són les primeres que arribaran ja que ja es troben al pou de la tuneladora d'altres més petites. Per transportar-les van caldre 60 camions. Entre aquestes peces hi ha els quatre segments exteriors del cap de tall.Una vegada arribin totes les peces de la tuneladora 'Gerunda' un equip de tècnics especialitzats es dedicarà a muntar-la i, posteriorment, es faran les connexions elèctriques i hidràuliques, a més de les proves per verificar que funciona correctament abans no comenci a perforar. Segons ha explicat la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, les previsions d'Adif són que a partir de dijous hagin arribat totes les peces de la tuneladora i que es pugui muntar per tenir-la a punt a finals de gener. Després es farien proves per tal que, al març, comencés a perforar. Què perforarà?El tram urbà del TGV al seu pas per Girona té una longitud de 3.640 metres i consta de dos túnels, excavats majoritàriament mitjançant tuneladora. El primer d'ells, denominat Girona I, amb una longitud de 1.297 metres, discorrerà des del polígon industrial Mas Xirgu fins a la futura estació soterrada. El segon túnel, denominat Girona II, anirà des de la nova estació fins al barri de Fontajau, amb una longitud total de 1.564 m. Aquests treballs suposen una inversió de 278.629.970 euros.El tram Barcelona-Figueres de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.