Punt divers
Adif cala el túnel de Montagut, en el tram Sarrià de Ter-Sant Julià de Ramis de la línia del TGV a Girona
Adif ha calat aquest dimarts el túnel de Montagut dins el tram Sarrià de Ter-Sant Julià de Ramis de la línia del TGV Madrid-Barcelona-frontera francesa. El túnel té una longitud total de 707 metres, dels quals 475 s'han realitzat mitjançant una excavació en una mina i els 232 metres restants corresponen a falsos túnels situats a les boques d'entrada i sortida. El tram té una longitud de 4,9 quilòmetres i discorre pels termes municipals de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis. A més del túnel de Montagut, l'altra infraestructura destacada és el túnel de Sarrià, de 3.042 metres i és la prolongació del túnel Girona II, formant una única estructura soterrada amb una longitud total de 4.606 metres.
El pressupost d'adjudicació de les obres de plataforma ascendeix a 82.418.606,7 euros. El tram Barcelona-Figueres de la línia del TGV compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros. Característiques de l'excavacióL'excavació del túnel, que té una secció lliure de 99 metres quadrats, s'està realitzant a una mina mitjançant un procediment consistent en la perforació amb mitjans mecànics especialitzats. Després de la perforació, s'executa el sosteniment de la secció excavada mitjançant la col·locació de peces metàl·liques pesades i injeccions de formigó. El procediment d'excavació es divideix en dues fases. La primera d'elles, l'avanç, que permet obrir la secció superior de la galeria per facilitar la maniobrabilitat de la maquinària i les tasques de sosteniment. El calatge del túnel ha permès completar aquesta fase i després de la seva execució, les bores continuaran amb l'excavació de la fase de destrossa, consistent en la perforació de la part inferior de la galeria per, posteriorment, executar el revestiment i la contrabòveda, que tancarà completament la secció.
El pressupost d'adjudicació de les obres de plataforma ascendeix a 82.418.606,7 euros. El tram Barcelona-Figueres de la línia del TGV compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros. Característiques de l'excavacióL'excavació del túnel, que té una secció lliure de 99 metres quadrats, s'està realitzant a una mina mitjançant un procediment consistent en la perforació amb mitjans mecànics especialitzats. Després de la perforació, s'executa el sosteniment de la secció excavada mitjançant la col·locació de peces metàl·liques pesades i injeccions de formigó. El procediment d'excavació es divideix en dues fases. La primera d'elles, l'avanç, que permet obrir la secció superior de la galeria per facilitar la maniobrabilitat de la maquinària i les tasques de sosteniment. El calatge del túnel ha permès completar aquesta fase i després de la seva execució, les bores continuaran amb l'excavació de la fase de destrossa, consistent en la perforació de la part inferior de la galeria per, posteriorment, executar el revestiment i la contrabòveda, que tancarà completament la secció.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.