Punt divers

Adif instal·larà passos entre andanes antilliscants en set estacions del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre

Adif millo­rarà la segu­re­tat dels pas­sos entre anda­nes de set esta­ci­ons del Camp de Tar­ra­gona i les Ter­res de l'Ebre mit­jançant la ins­tal·lació d'un nou sis­tema dotat de pavi­ment anti­llis­cant de cautxú. Con­cre­ta­ment, s'ins­tal·laran un total de dotze pas­sos dotats d'aquesta tec­no­lo­gia en set esta­ci­ons: tres a Flix (Ribera d'Ebre); dos a Les Bor­ges del Camp (Baix Camp), Reus i Tor­tosa; i un a Tar­ra­gona, Cala­fell i l'Arboç (Baix Penedès). Les millo­res s'ins­cri­uen en un con­tracte lici­tat per Adif per a la reno­vació, adap­tació a per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat i supressió de pas­sos entre anda­nes amb un pres­su­post glo­bal de 4.954.801,1 euros en 228 esta­ci­ons esta­tals, 47 d'elles a situ­a­des a Cata­lu­nya.

Els nous pas­sos de cautxú anti­llis­cant, que s'ins­tal·laran en subs­ti­tució dels actu­als pas­sos entre anda­nes, ofe­rei­xen, segons des­taca Adif, una major segu­re­tat i millors pres­ta­ci­ons. Els tre­balls con­sis­ti­ran en el des­mun­tatge dels pas­sos exis­tents, la col·locació dels nous pavi­ments i l'adap­tació de les ram­pes d'accés.​La tec­no­lo­gia uti­lit­zada en els nous pas­sos entre anda­nes es basa en estruc­tu­res modu­lars de cautxú vul­ca­nit­zat d'alta capa­ci­tat anti­llis­cant, fins i tot en con­di­ci­ons mete­o­rològiques adver­ses. Així mateix, compta amb un 'excel·lent' aïlla­ment elèctric i és 'molt resis­tent' a la mete­o­ro­lo­gia, per la qual cosa pre­senta una gran robus­tesa i s'opti­mitza el seu man­te­ni­ment. Adif compta amb un pla d'ins­tal·lació d'aquesta tec­no­lo­gia -amb experiència con­tras­tada en la xarxa fer­roviària euro­pea- en tota la seva xarxa con­ven­ci­o­nal, després dels 'excel·lents resul­tats' obtin­guts tant en els pas­sos a nivell com en els pas­sos entre anda­nes que dis­po­sen d'aquesta tec­no­lo­gia. Actu­al­ment exis­tei­xen en la xarxa con­ven­ci­o­nal espa­nyola més de 400 pas­sos de cautxú anti­llis­cants en els quals, des de la seva ins­tal·lació, no s'ha produït cap tipus d'inci­dent, segons el ges­tor d'infra­es­truc­tu­res fer­roviàries.​Concretament, segons pre­cisa Adif, els avan­tat­ges dels pas­sos de cautxú són una major segu­re­tat anti­llis­cant per a via­nants, amb una dis­mi­nució molt impor­tant de les incidències; la reducció del 50% en el temps i cost del poste­rior man­te­ni­ment de via, atesa la seva cons­trucció mit­jançant mòduls prac­ti­ca­bles, que per­me­ten el seu mun­tatge de forma ràpida i sense pre­ci­sar maquinària pesada; i les pres­ta­ci­ons d'adherència supe­ri­ors a les obtin­gu­des en els pas­sos entre anda­nes amb ferms con­ven­ci­o­nals. Les actu­a­ci­ons estan inclo­ses en el Pla de Segu­re­tat en la Cir­cu­lació 2010, basat en l'estudi rea­lit­zat per part de les Gerències Ter­ri­to­ri­als de Segu­re­tat en la Cir­cu­lació, deter­mi­nant la pri­o­ri­tat dels pas­sos a ins­tal·lar o supri­mir, i seguint les direc­trius del pro­ce­di­ment d'Ava­lu­ació i Gestió de Ris­cos esta­blert en el Sis­tema de Gestió de Segu­re­tat en la Cir­cu­lació d'Adif.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.