Punt divers

El pas a nivell principal de Mollerussa estarà tancat al trànsit rodat durant deu dies

El pas a nivell prin­ci­pal de Molle­russa, que afecta la línia fer­roviària de Lleida-Man­resa, estarà tan­cat al trànsit rodat durant deu dies per tal de subs­ti­tuir els tau­lons de fusta que el con­for­men per mate­rial de cauchú més resis­tent al pas de vehi­cles. Així es vol donar solució a una de les rei­vin­di­ca­ci­ons veïnals que feia referència al mal estat d'aquest pas a nivell i que actu­al­ment pro­voca un des­gast de les rodes i les sus­pen­si­ons dels cot­xes que el cre­uen a diari. De fet, és una de les prin­ci­pals vies d'accés al nucli de la capi­tal del Pla d'Urgell ja que uneix amb la car­re­tera de Linyola i l'accés a l'auto­via A-2. Men­tre el duri el tall, el con­sis­tori redi­ri­girà la cir­cu­lació per altres vies.

Segons ha expli­cat el regi­dor d'Urba­nisme de l'Ajun­ta­ment de Molle­russa, Fran­cesc Rei­xachs, l'obra serà assu­mida pels tècnics d'Adif, que ja van por­tar a terme una petita millora l'any pas­sat i ara han hagut de fer un pro­jecte específic per subs­ti­tuir els vells tau­lons pel mate­rial de cauchú. En con­cret, el tall del pas a nivell tindrà lloc entre el 13 i el 23 d'octu­bre.En aquest sen­tit, els res­pon­sa­bles del con­sis­tori han remar­cat les pecu­li­a­ri­tats d'aquest pas a nivell ja que és l'indret on hi ha les agu­lles de canvi de les vies del tren. Això com­por­tarà més dedi­cació en els tre­balls i per aquest motiu s'ha hagut de dis­se­nyar un pro­jecte específic.​Mentre duri el tall, Rei­xachs ha asse­nya­lat que es dis­po­sa­ran car­tells infor­ma­tius per l'antiga N-II al seu pas per Molle­russa, per tal d'infor­mar als con­duc­tors de les alter­na­ti­ves de pas. Aques­tes seran prin­ci­pal­ment, el segon pas a nivell que té el muni­cipi, de dimen­si­ons més peti­tes i que con­necta amb la car­re­tera del Palau d'Angle­sola, i el pont que creua la via del tren a la sor­tida del muni­cipi just al límit amb el terme muni­ci­pal de Fon­da­re­lla.Al seu torn, la Dipu­tació de Lleida, ges­tora de la car­re­tera de Linyola, serà l'encar­re­gada de posar la senya­lit­zació en aquesta via per indi­car als usu­a­ris que es tro­ba­ran el pas nivell d'entrada a Molle­russa tan­cat.Segons l'alcal­dessa de Molle­russa, Teresa Ginestà, feia un any i dos mesos que s'esta­ven dema­nant aques­tes millo­res a Adif. En aquest sen­tit, Ginestà ha indi­cat que aquest pas a nivell és molt 'sofert' perquè el cons­tant pas de cami­ons de gran tonatge que han de fer mani­o­bres per girar en direcció a l'estació o a la car­re­tera de Linyola l'ha des­gas­tat molt amb el pas dels anys. Això pro­vo­cava que tot i que s'hi feien peti­tes repa­ra­ci­ons, els tau­lons sem­pre esta­ven mal collats i ballant al pas dels cot­xes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.