Successos

A presó tres homes per tenir un cultiu amb 3.127 plantes de marihuana a Osor

Un altre dispositiu a Sant Julià permet desmantellar un cultiu amb 602 plantes més i detenir dues persones

Els Mos­sos d’Esqua­dra han detin­gut tres homes, d’entre 28 i 39 anys, per con­rear una plan­tació de mari­hu­ana amb 3.127 plan­tes en una zona aïllada i mun­ta­nyosa d’Osor. Els fets es remun­ten a prin­ci­pis de setem­bre quan els Mos­sos van saber que a la zona de la Riera d’Horta de les Mines d’Osor hi podria haver una extens cul­tiu sense accés moto­rit­zat pos­si­ble. A travésde la inves­ti­gació i la recerca en aquesta àrea de difícil accés van tro­bar la plan­tació amb plan­tes d’entre dos i tres metres de crei­xe­ment. L’ope­ra­tiu per des­man­te­llar i des­truir el cul­tiu es va fer dimarts i va per­me­tre loca­lit­zar també un cam­pa­ment amb ten­des de cam­pa­nya d’on van sor­tir tres hores que van inten­tar fugir. El jutge els ha enviat a presó .

Just al cos­tat de les ten­des hi havia bom­bo­nes de butà i un fogo­net per cui­nar, estris de cuina, men­jar i diver­ses eines de cul­tiu com ras­clets, pales, xer­racs, tallants i xar­xes per asse­car cab­dells de mari­hu­ana.

Als vol­tants del cam­pa­ment els agents van loca­lit­zar una saca trans­pa­rent plena de cab­dells de mari­hu­ana secs pre­pa­rats pel seu trans­port.

Els res­pon­sa­bles de la plan­tació havien estas­sat els arbres i tot el sota­bosc per plan­tar-hi la mari­hu­ana. També havien col·locat un perímetre de massa fores­tal com a mur de pro­tecció. Els jutge va enviar a presó els detin­guts, sense ante­ce­dents, després de pas­sar a dis­po­sició judi­cial.

Els Mos­sos recor­den que aquest tipus de defo­res­ta­ci­ons per poder con­rear mari­hu­ana gene­ren una gran acu­mu­lació de res­tes vege­tals i repre­sen­ten un gran perill d’incendi fores­tal. A més, s’hi afe­geix que els res­pon­sa­bles de les plan­ta­ci­ons hi viuen i per sub­sis­tir, cui­nen enmig del bosc amb fogons o amb foc al terra.

A Sant Julià, una plan­tació ’indoor’

D’altra banda, els Mos­sos van dete­nir el mateix dia dos homes, de 21 i 23 anys, per tenir una plan­tació ’indoor’ en un domi­cili del car­rer Mor­bey de Sant Julià de Ramis.

L’ope­ra­tiu, que va comp­tar amb el suport de l’ARRO, es va fer el dimarts. L’habi­tatge, de tres plan­tes, tenia diver­ses estan­ces per­fec­ta­ment pre­pa­ra­des per al cul­tiu de mari­hu­ana i l’esco­mesa de llum mani­pu­lada. En total, la poli­cia va inter­ve­nir 602 plan­tes d’un metre d’alçada i una gran quan­ti­tat d’estris de cul­tiu com làmpa­des, trans­for­ma­dors, ven­ti­la­dors, fil­tres de car­boni, motors d’aire con­di­ci­o­nat i cai­xes de llums.

Els arres­tats, sense ante­ce­dents, van que­dar en lli­ber­tat amb càrrecs després de pas­sar a dis­po­sició judi­cial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia