Successos

successos

Interior descarta destinar Mossos a controlar les barreres del tren per evitar casos com el de Montcada

Després de la reunió de la Junta de Seguretat Local demanen que la vigilància es pugui fer amb Agents Cívics com es fa a les sortides de les escoles, i amb campanyes específiques

Les segones proves d’estupefaents fetes a la maquinista segueixen sense ser concloents

L’atropellament mortal d’una noia de 16 anys aquest dilluns a la tarda, en travessar les vies del tren al seu pas per Montcada i Reixac, per un pas a nivell amb les barreres abaixades, porta cua. Aquest matí s’ha dut a terme una reunió de la Junta de Seguretat local al municipi. Hi han assistit la consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, el director general dels Mossos d’Esquadra, Josep Lluis Trapero i l’alcalde del municipi, Bartolomé Egea i comandaments dels diferents cossos policials amb presència a la ciutat. Entre els temes a tractar hi havia el buscar una solució i augmentar la seguretat dels passos a nivell del municipi. En acabar, en roda de premsa, Núria Parlon ha assegurat que la seguretat als passos a nivell del tren no és funció dels Mossos, “no podem hipotecar les patrulles dels Mossos o la policia local, que han de fer seguretat ciutadana o la policia de proximitat, en la gestió de les barreres. Amb això no ens podem fer trampes al solitari perquè llavors venen els problemes”. Ha conclòs que la solució mentre no es disposi de les vies del tren soterrades, passa per la coordinació de tots els cossos de seguretat implicats, i per “per tenir informadors cívics com es fa a les escoles, i per campanyes específiques”, ha dit Parlon. També ha detallat que així ho ha demanat el delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, al ministeri de l’Interior, “també l’Ajuntament ha posat sobre la taula aquesta possibilitat, amb campanyes específices i també tot el que té a veure amb l’educació vial i el funcionament amb els centres educatius, amb els centres de secundària, les persones grans, a través dels espais de les associacions veïnals, que tot plegat pot ajudar a evitar els accidents que es puguin cometre”, ha conclòs Parlón.

La consellera d’Interior ha recordat que quan les obres de soterrament, en marxa des de principis d’any, hagin finalitzat s’haurà acabat, en part, amb la manca de seguretat “la bona notícia és que aquesta línia quedarà soterrada i, per tant, això requereix d’un temps d’execució i, evidentment, les obres també compliquen l’ús de tot el que és la seguretat”. La consellera d’Interior ha detallat que “ cal millorar tot el que estigui a les nostres mans per evitar que es torni a produir accidents d’aquestes característiques. Són molts els que ja s’han produït. Jo he vingut moltes vegades a donar suport a aquest Ajuntament, quan era alcaldessa de Santa Coloma per incidents d’aquestes característiques, i hem d’intentar, en la mesura del possible, posar tots els nostre granet de sorra, fins que finalment estigui soterrada la línia que estarà en uns anys”.

Pel que fa a les proves d’estupefaents fetes a la maquinista que conduïa el tren, la consellera d’Interior ha destacat que se’n van fer de posteriors a la primera que va practicar la Policia Local i que va donar positiu, si bé els resultats de què disposen encara no són concloents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.