Successos

EL quadern negre

Tura Soler

Fuig de l’ambulància i el troben mort

Un pacient psiquiàtric ataca els sanitaris que el traslladaven de Salt a Mataró, fa aturar el vehicle a l’AP-7, fuig corrent cap al bosc i és trobat mort a Hostalric

Estrany epi­sodi amb un trist final. Un jove de Mataró que era tras­lla­dat pel SEM es va esca­par de l’ambulància i va fugir cap al bosc. El van tro­bar mort.

Diven­dres a la nit, una ambulància del SEM feia el tras­llat d’un malalt psi­quiàtric que van reco­llir a l’hos­pi­tal de Santa Cate­rina i que havien de tras­lla­dar a l’hos­pi­tal de Mataró, població de residència del malalt, l’Àlex, de 36 anys.

Abans de la mit­ja­nit, els sani­ta­ris del SEM van enviar un comu­ni­cat d’auxili en què infor­ma­ven que, men­tre feien el tras­llat i cir­cu­la­ven per l’auto­pista AP-7, a l’altura de Fogars de la Selva, el paci­ent se’ls havia des­lli­gat, havia agre­dit un dels sani­ta­ris, havia obli­gat a atu­rar l’ambulància, havia sal­tat del vehi­cle i havia fugit camps a través. En van aler­tar les poli­cies de la zona i van mun­tar un dis­po­si­tiu de recerca. Ja la mati­nada del dis­sabte dia 1, la poli­cia local d’Hos­tal­ric va des­co­brir una per­sona estesa enmig d’un camí de terra a la zona de Can Farga. Era el noi que s’havia esca­pat de l’ambulància i era mort. De la ins­pecció de l’escena, se’n va deduir que podria haver pre­ci­pi­tat (no es des­carta que voluntària­ment) des d’un punt alt fins al camí. El lloc on va aparèixer el cos no era gaire lluny, mig quilòmetre apro­xi­ma­da­ment, del punt de l’auto­pista on s’havia esca­pat, però que­dava a l’altre cos­tat del riu Tor­dera.

Tan bon punt van saber que el noi s’havia esca­pat de l’ambulància durant el tras­llat, els fami­li­ars i cone­guts de Mataró van fer una crida a través de les xar­xes soci­als amb una foto­gra­fia del noi per dema­nar ajuda per loca­lit­zar-lo i infor­mació sobre l’inci­dent de la seva fuga, que en aquells moments encara no sabien que havia aca­bat amb la tro­ba­lla del noi mort.

Dos dies abans, el dime­cres 29, a la zona del Mont­seny, hi va haver una gran mobi­lit­zació per inten­tar tro­bar un home, un paleta, de qui la família havia denun­ciat la des­a­pa­rició i es temia per la seva vida perquè havia mos­trat inten­ci­ons suïcides. Els Mos­sos van tro­bar el cotxe del des­a­pa­re­gut en un camí de terra, van acor­do­nar la zona i es va fer la recerca per terra, però també s’hi va mobi­lit­zar un helicòpter que anava fent pas­sa­des en vol baix per la zona i que va posar en alerta els veïns, que es pen­sa­ven que s’estava bus­cant un fugi­tiu rela­ci­o­nat amb la delinqüència. El dis­po­si­tiu de recerca aquest cop va tenir èxit i un bon final. L’home que bus­ca­ven va ser tro­bat sa i estalvi dins d’una nau on s’havia ama­gat. Aquesta vegada van ser a temps d’evi­tar una mort.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia