Punt divers
Cinc entitats ecologistes presentaran una denúncia pel traçat de la C-31 de la Tallada a Torroella de Fluvià
Un total de cinc entitats ecologistes de l'Alt i el Baix Empordà -Salvem l'Empordà, Sos Empordanet, Salvem el Terraprim, Gent per Ventalló i el Fòrum l'Escala-Empúries- presentaran una denúncia contra el Departament de Política Territorial i Obres Públiques pel que consideren un traçat 'desproporcionat', 'exagerat' i 'innecessari' de la nova C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià. 'Una denúncia contra el DPTOP per aquesta obra faraònica i contra els actes administratius que han permès la seva aprovació', ha assenyalat el membre de Salvem l'Empordà, Ignasi Batet, que lamenta que s'hagi venut aquesta nova infraestructura de 17 quilòmetres com un projecte de millora de l'antiga carretera.
'El Govern ho ha anomenat sempre un projecte de millora general i condicionament de la C-31 i això és totalment fals. Es tracta d'una nova carretera que, en força ocasions, passa més d'un quilòmetre i mig allunyada de l'antiga i amb un impacte total sobre el territori', ha continuat Batet, que ha criticat que l'estudi d'impacte ambiental de la nova infraestructura es fes per trams. 'Això no hauria de ser legal perquè desdibuixa la realitat d'una obra monumental i excessiva. L'estudi d'impacte ambiental s'ha de fer en el traçat global', ha insistit el membre de Salvem l'Empordà, que demana una paralització immediata de les obres.'L'any 2004, quan es va presentar el projecte, des de Salvem l'Empordà ja varem presentar un seguit d'al·legacions que en cap moment es varen dignar a contestar', ha recordat Batet, cosa que ho considera un 'despropòsit'. 'I, finalment, no només se'ns ha ignorat a l'hora de corregir l'impacte ambiental de la via sinó que s'ha augmentat la destrossa paisatgística amb un projecte que consta de fins a 13 ponts de gran alçada, nombroses rotondes i rasants de gran alçada', ha enumerat el membre de Salvem l'Empordà, que també ha criticat l'actitud dels alcaldes de la zona. 'Alguns no van dir res en aquella època i altres varen presentar al·legacions sense gaire convicció', ha comentat Batet. 'Creiem que a vegades no només s'ha d'escoltar la veu dels alcaldes sinó també la veu de la gent que viu al territori. Molta gent ara es posa les mans al cap en veure l'impacte de les obres', ha explicat el membre de Salvem l'Empordà. 'Quan es va presentar el projecte es va parlar només de condicionament i millora de la C-31. Si s'hagués sabut l'impacte de la nova carretera segur que la oposició de la gent hagués estat força més gran i més ferma', ha finalitzat Batet.
'El Govern ho ha anomenat sempre un projecte de millora general i condicionament de la C-31 i això és totalment fals. Es tracta d'una nova carretera que, en força ocasions, passa més d'un quilòmetre i mig allunyada de l'antiga i amb un impacte total sobre el territori', ha continuat Batet, que ha criticat que l'estudi d'impacte ambiental de la nova infraestructura es fes per trams. 'Això no hauria de ser legal perquè desdibuixa la realitat d'una obra monumental i excessiva. L'estudi d'impacte ambiental s'ha de fer en el traçat global', ha insistit el membre de Salvem l'Empordà, que demana una paralització immediata de les obres.'L'any 2004, quan es va presentar el projecte, des de Salvem l'Empordà ja varem presentar un seguit d'al·legacions que en cap moment es varen dignar a contestar', ha recordat Batet, cosa que ho considera un 'despropòsit'. 'I, finalment, no només se'ns ha ignorat a l'hora de corregir l'impacte ambiental de la via sinó que s'ha augmentat la destrossa paisatgística amb un projecte que consta de fins a 13 ponts de gran alçada, nombroses rotondes i rasants de gran alçada', ha enumerat el membre de Salvem l'Empordà, que també ha criticat l'actitud dels alcaldes de la zona. 'Alguns no van dir res en aquella època i altres varen presentar al·legacions sense gaire convicció', ha comentat Batet. 'Creiem que a vegades no només s'ha d'escoltar la veu dels alcaldes sinó també la veu de la gent que viu al territori. Molta gent ara es posa les mans al cap en veure l'impacte de les obres', ha explicat el membre de Salvem l'Empordà. 'Quan es va presentar el projecte es va parlar només de condicionament i millora de la C-31. Si s'hagués sabut l'impacte de la nova carretera segur que la oposició de la gent hagués estat força més gran i més ferma', ha finalitzat Batet.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.