Punt divers

Indignació a la Vall de la Vansa i Tuixent per haver passat un cop més una setmana sense cobertura de Movistar

Els municipis de Josa i Tuixén i la Vansa i Fórnols s'han passat set dies sense cobertura telefònica de Movistar. En aquesta vall també la telefonia fixa depèn d'aquesta cobertura, ja que utilitzen telefonia rural d'accés cel·lular (Trac). Amb aquest ja són quatre els talls similars patits durant aquest any 2009 i els ajuntaments dels dos municipis estudien ara quines accions legals emprendre contra la companyia. El fet que aquest tall hagi afectat el pont de la Puríssima agreuja la situació, perquè és una zona bàsicament turística on el nombre de residents es duplica durant els festius. Molts establiments se n'han vist afectats perquè han perdut reserves i no han pogut efectuar pagaments amb targeta.

Des del dimecres de la setmana passada fins aquest dimarts a última hora de la tarda els municipis de Josa i Tuixén i la Vansa i Fórnols han estat sense cobertura telefònica. L'alcalde de la Vansa i Fórnols, Pep Camps, explica que quan això passa es queden totalment aïllats i ni tant sols poden avisar al metge de guàrdia davant una emergència mèdica. Tota la vall depèn d'aquest tipus de cobertura per a comunicar-se, ja que en aquesta zona Telefònica utilitza també la telefonia rural d'accés cel·lular (Trac) per als telèfons fixes.La Vall de la Vansa i Tuixent té una població aproximada de 350 habitants fixes. Però en festius com el pont de la Puríssima, els residents a la vall, entre segones residències i turisme rural, poden arribar a duplicar-se. Aquest tall es va iniciar uns dies abans del pont, fet pel qual els allotjaments de turisme rural hauran perdut alguns client d'última hora, explica Pep Camps, al no poder fer les reserves per telèfon. És per això, afegeix, que ara els afectats posaran denúncies a la companyia a través de l'Agència Catalana de Consum i els ajuntament estudien quines accions legals emprendre.Els ajuntaments dels dos municipis varen comunicar des del primer moment i diverses vegades a la companyia el problema, fins i tot Camps va parlar en dues ocasions personalment amb el director general de Telefónica a Lleida, Pere Ramon Ernesto, la primera vegada el primer dia de l'avaria. La resposta que varen obtindre de la companyia va ser que' hi estaven treballant per solucionar al més aviat possible l'avaria'. Però la realitat, assegura Camps, 'és que per aquí no s'ha vist cap operari de Telefònica aquests dies'.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.