El revolt més perillós de l'autopista C-32

La causa més probable de l'accident és l'excés de velocitat, tot i que els Mossos no descarten altres hipòtesis

L'excés de velocitat, una distracció del conductor per motius de salut o de cansament, una avaria mecànica... Totes les causes són possibles fins que els investigadors de trànsit dels Mossos no examinin tots els factors que han intervingut en l'accident mortal de Sant Pol de Mar i hagin elaborat la reconstrucció dels fets en l'atestat. Per saber amb exactitud si el xofer circulava a més de 40 km/h –la velocitat màxima del tram en què es va produir l'accident–, els Mossos esperen a tenir l'anàlisi del tacògraf de l'autocar, que ha quedat una mica malmès, la qual permetrà saber a quina velocitat circulava l'autobús i si el conductor va haver de fer alguna maniobra brusca abans d'accidentar-se. Ara per ara, els investigadors disposen de la declaració de diversos testimonis i ferits en l'accident que haurien confirmat que l'autocar circulava massa de pressa. En el lloc de l'accident els agents de trànsit van fer la inspecció ocular i van analitzar les marques de la frenada que hauria fet el xofer abans d'impactar contra la tanca de seguretat de la sortida de l'autopista. Tot seguit el bus va bolcar cap al costat esquerre, va desplaçar-se uns metres pel descampat i va anar a xocar contra la tanca de seguretat del carril d'incorporació de la C-32 en sentit Girona, on un cotxe va impedir que l'autocar seguís la trajectòria i caigués per un terraplè d'uns 20 metres d'altura, un fet que hauria provocat una accident «més dramàtic», segons va explicar el sotscap de Trànsit dels Mossos, Vicenç Gasulla.

Pel que fa a la hipòtesi que la causa de l'accident hagués estat una distracció del conductor provocada per cansament, els Mossos van confirmar ahir que el xofer havia respectat les hores de descans. El que sí que s'ha descartat és que el conductor circulés begut, ja que va donar negatiu en el control d'alcoholèmia. Una altra de les hipòtesis possibles seria que l'autocar hagués tingut una avaria mecànica, com ara un trencament de la direcció del vehicle, i que el xofer n'hagués perdut el control. De moment, els Mossos han descartat la hipòtesi d'una roda rebentada com a causa de l'accident, ja que els pneumàtics del vehicle estaven intactes després de la col·lisió.

Tot i que l'autocar disposava de cinturons de seguretat en els seients, tal com estableix la normativa, se sospita que diversos passatgers no el portaven posat –una responsabilitat que recau sobre el mateix passatger–, ja que algunes de les víctimes van sortir disparades del vehicle.

Segons el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, «cal ser prudents» a l'hora d'especular les causes de l'accident i s'haurà d'esperar que en els pròxims dies els Mossos concloguin la investigació.

La C-32, tallada 7 hores

Després de l'accident, que va tenir lloc poc abans d'un quart de dotze de la nit de dijous, l'autopista del Maresme va quedar tallada en sentit nord fins a dos quarts de set del matí, i els accessos de Sant Pol de Mar, a la C-32, també van estar tallats a la circulació fins cap a un quart de dotze del migdia, segons va informar el Servei Català de Trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.