Successos

Una nena mor per l'impacte d'un llamp a Campelles

La menor, de 12 anys, estava de colònies al Ripollès

Els fets van passar durant la intensa tempesta que va caure ahir a la tarda a la vall de Ribes

Un fatídic succés va tenir lloc ahir a Cam­pe­lles, a la comarca del Ripollès, on una nena de 12 anys va morir en rebre l'impacte d'un llamp. Els fets es van ori­gi­nar poc després de les set de la tarda, coin­ci­dint amb la intensa tem­pesta que estava caient a la vall de Ribes. En el moment en què es va regis­trar l'acci­dent, la menor no es tro­bava a l'inte­rior de cap casa o habi­ta­cle, sinó a l'aire lliure. Segons va infor­mar Pro­tecció Civil, la víctima for­mava part d'un grup que estava de colònies i que havia sor­tit a fer una pas­se­jada per la zona. Fins al lloc on eren hi van acu­dir imme­di­a­ta­ment tres patru­lles dels Mos­sos d'Esqua­dra i tres ambulàncies del SEM. Els sani­ta­ris, però, no van poder fer res per inten­tar rea­ni­mar la menor perquè, quan van arri­bar, ja estava sense vida. Com a con­seqüència, el SEM també va acti­var un equip de psicòlegs per aten­dre els com­panys i els tutors de la víctima.

Avís per una descàrrega

En decla­ra­ci­ons al Ripollès.​info, l'alcalde de Cam­pe­lles, Joan Dor­das, va expli­car que el tràgic acci­dent va pas­sar a tocar del nucli urbà. La nena i els seus com­panys, junt amb diver­sos moni­tors, feien una excursió per la vall. Una de les hipòtesis és que la menor s'hagués acos­tat a una creu de ferro que hi ha a prop i que aquesta hagués atret el llamp. A banda, tot i que els bom­bers no van ser reque­rits en aquest cas, es va donar la cir­cumstància que a les set de la tarda un tes­ti­moni els va aler­tar que havia cai­gut un fort llamp a Cam­pe­lles. Els efec­tius van sobre­vo­lar el terme en helicòpter per des­car­tar que la descàrrega elèctrica hagués pogut oca­si­o­nar un incendi, tal com va ocórrer ahir a Bell­ver de Cer­da­nya. Aquí, tot indica que l'ori­gen d'un foc que va cre­mar una zona escar­pada i de difícil accés va ser un llamp. Les fla­mes es van des­en­ca­de­nar al cos­tat de la pista que uneix Bell­ver i Meran­ges. Vint-i-sis dota­ci­ons ter­res­tres dels bom­bers i nou mit­jans aeris van tre­ba­llar en l'extinció de l'incendi, que va cre­mar set hectàrees.

Les tem­pes­tes es van esten­dre al Ripollès pro­ce­dents de la Cer­da­nya, on en diver­sos punts es van superar els 20 litres per metre qua­drat en menys de mitja hora. El Ser­vei Mete­o­rològic de Cata­lu­nya va espe­ci­fi­car que ahir, fins a les vuit del ves­pre, van arri­bar al terra 148 llamps a Cata­lu­nya. El Ripollès, amb 73, i la Cer­da­nya, amb 21, van ser les comar­ques més afec­ta­des. Les plu­ges, que van pro­vo­car una eslla­vis­sada a la car­re­tera de Que­ralbs, també van sor­pren­dre tres grups que esta­ven d'acam­pada al muni­cipi. Con­cre­ta­ment, 102 nens i moni­tors van haver de ser tras­lla­dats i res­guar­dats en un local de l'Ajun­ta­ment, on estava pre­vist que pas­ses­sin la nit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia