Successos

Estudien la imputació del conductor envestit pel tren

Els Mossos determinaran si va passar “voluntàriament” les barreres del pas a nivell de Mollerussa, fet que ha acabat amb la mort de l'acompanyant

“Poc hi ha a reclamar a Adif, està ben senyalitzat”, diu l'Ajuntament

Els Mossos d'Esquadra investiguen les causes exactes de l'atropellament per un tren de dos joves dimarts passat al vespre a Mollerussa. Ara bé, tot sembla indicar que es tracta d'un cas d'imprudència. Fonts dels Mossos a Lleida van explicar: “Estem determinant si el conductor no va fer cas voluntàriament a la senyalització que l'obligava a aturar-se i, si és així, quins càrrecs se li poden imputar.”

L'accident es va produir quan el conductor de la motocicleta, un jove de 17 anys, hauria fet cas omís de les barreres abaixades en un dels tres passos a nivell de Mollerussa. L'acompanyant, un altre jove de Mollerussa també de 17 anys, va morir ahir a la nit a l'hospital Arnau de Vilanova en no poder superar el greu xoc amb la locomotora. El conductor va ser donat d'alta ahir, ja que sols tenia ferides lleus. Prèviament i com és preceptiu en aquests casos, els Mossos li van practicar proves d'alcoholèmia, que van ser negatives.

El regidor de Seguretat Ciutadana de Mollerussa, Joan R. Domingo, explicava: “És un pas a nivell ben senyalitzat i il·luminat. El problema és la prudència de la gent. Suposo que hi va haver un excés de confiança.” L'Ajuntament es reunirà amb Adif –titular de la línia–, però Domingo assegurava: “Per desgràcia, excepte el traçat subterrani, poc hi ha a reclamar. El tram de l'accident és recte i amb bona visibilitat. A més, sols hi passen 12 trens al dia. El manteniment dels passos a nivell a Mollerussa és el correcte. Fem una crida a la prudència, perquè no val la pena jugar-se-la.” Fa dos anys, en el mateix pas, amb les barreres abaixades, un tren va envestir una anciana, que va morir.

Fonts d'Adif van assenyalar: “Lamentem molt l'accident, però cal respectar els senyals. Hi ha en joc la seguretat dels vianants i la dels viatgers.”

L'eliminació de més passos no té pressupost

Adif és titular de 36 passos a nivell a la demarcació de Lleida. Tots, excepte els de la línia de la Pobla de Segur –de la Generalitat–. N'hi ha 4 que encara no tenen barreres, 18 disposen de senyalització acústica i il·luminació i 9, com el de Mollerussa, tenen també barreres. Des del 2005, n'han suprimit 21 i Adif vol eliminar també els de Cervera, Sidamon i Golmés. Els projectes estan redactats, però “es faran quan hi hagi dotació pressupostària. De moment, no tenen data”, diu Adif.

L'alcalde de Cervera, Ramon Royes, va reclamar ahir “el traçat subterrani de tota la via al nucli urbà, perquè parteix la ciutat”. Fa uns cinc anys, ja es va construir un pas subterrani, però “és un nyap. Té molt d'impacte visual i dificultats d'accés quan plou”. Royes remarca: “Diuen que no tenen pressupost, però s'han gastat una picossada en l'AVE.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.