Administracions

Reclamen millores laborals al Consorci d’Acció social de la Garrotxa

Les treballadores alerten que la seva situació s’ha agreujat amb la COVID, l’empitjorament de situació econòmica i social i la complexitat dels casos que tracten

Les treballadores del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa denuncien, en un comunicat que té el suport dels treballadors del Consell Comarcal de la Garrotxa i del consorci Sigma, que la situació economicosocial, la COVID i la complexitat i augment dels casos arribats a l’organisme (un 70,3% d’augment d’expedients els darrers 10 anys) han generat un desequilibri entre la responsabilitat que se’ls delega com a professionals de l’administració pública i la retribució econòmica, així com la pressió i l’augment de dificultats per gestionar demandes rebudes amb el personal actual. “Arreu del territori, el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa és reconegut com a pioner en serveis socials dins de l’administració pública, en canvi, no veiem una correlació en el reconeixement de les professionals que la conformen”, recriminen. A més, recorden que l’estatut dels treballadors públics estableix que les administracions estructuren la seva organització mitjançant les relacions de llocs de treball o altres instruments organitzatius similars. “L’obligació d’elaborar una Representació legal dels treballadors i de publicar el document, per tant no prové de la normativa de transparència, sinó que ja figura prèviament en la normativa de règim local i de funció pública, que estableixen l’obligació d’elaborar-la i que la qualifiquen de pública”, diuen i denuncien que al Consorci aquesta relació de llocs de treball és inexistent, tot i que informen que s’està elaborant però no dins dels terminis pactats. “Darrerament, aquests fets estan repercutint a les condicions laborals de les treballadores del Consorci i a les persones que atenem donat que hi ha molta rotació de professionals per insatisfacció en les retribucions que no s’equiparen a la resta de territoris; molta dificultat de cobrir les vacants dels llocs de treball per baixes laborals o voluntàries que de vegades ni es cobreixen, bé per la durada de la baixa o bé per la durada excessiva dels tràmits administratius pel procés de substitució; molta dificultat per generar borses per cobrir vacants”, indiquen. I hi afegeixen “Hi ha també un nombrós augment de la sol·licitud de compatibilitat laboral de les treballadores i hores de més en el nostre horari laboral per poder donar cobertura a les tasques encomanades que no són retribuïdes”.

Per tot això, exigeixen que l’empresa contractada que acabi la Representació legal dels Treballadors, que s’incrementi el pressupost municipal del 2024 per a una millora econòmica en totes les categories laborals, que s’inclogui en les formacions i el contracte amb l’empresa de riscos laborals mesures de riscos laborals psicosocials que actualment són motiu de baixes de professionals i que la situació economicosocial global ha agreujat i que s’estableixi una mesura per la retribució de les hores extres justificades quan hi hagi una sobrecàrrega de feina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.