Sabadell
Sabadell redueix el temps d’espera per tramitar llicències d’obres majors
L’emissió del primer informe tècnic passa de sis mesos i mig a dos
L’emissió del primer informe tècnic per a la tramitació d’obres majors a Sabadell es redueix i passa de sis mesos i mig a dos. L’Ajuntament ha anat escurçant el termini en els darrers anys. Al maig de 2019, per exemple, s’havia d’esperar el triple, segons el consistori. En el cas de les obres menors, el temps és encara inferior i se situa en un mes. Segons ha explicat aquest dimarts l’alcaldessa de la cocapital vallesana, Marta Farrés, “l’eficiència de l’administració és clau per afavorir l’activitat econòmica”. Sosté que s’ha de continuar treballant per “ser capaços de crear riquesa i per fer-ho cal que qui vulgui invertir a Sabadell es trobi amb una administració àgil”. La millora s’atribueix a la digitalització de l’administració i el reforç de personal que gairebé s’ha duplicat, passant de sis a 11 tècnics en quatre anys. A Sabadell, la tramitació de llicències urbanístiques es pot fer de forma telemàtica. Com a novetat, es pot consultar a la web municipal en quin punt es troba l’expedient el que evitar desplaçaments i gestions.
L’alcaldessa ha destacat, a més, l’impuls de la col·laboració amb els col·legis professionals i organismes del sector. En concret, ara es pot intercanviar informació sobre els projectes que estiguin visats i evitar d’aquesta manera que l’interessat no hagi de tornar a presentar la documentació. Directament, des de l’Ajuntament es pot accedir als documents visats pel corresponent col·legi professional. La millora s’emmarca en la implantació de l’administració electrònica. I, per últim, existeix la Taula de Llicències, un òrgan format pels responsables de llicències i de l’Àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament, els col·legis professionals d’arquitectes, arquitectes tècnics, enginyers, Gremi de Constructors, Apiàlia (associació d’immobiliàries) i el Col·legi de l’Advocacia de Sabadell i que té com a objectiu l’intercanvi d’informació.